Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Praktičnost in varčnost za umirjene voznike
Peugeot 2008 Allure 1.5 BlueHDi 100 STT
Praktičnost in varčnost za umirjene voznike
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
15.07.2020 16:09

Peugeot je v letošnjem letu na trg poslal močno prenovljeno in izboljšano različico križanca 2008. Poleg bencinskega pogona, za katerega se odloči večina kupcev, sta na voljo še električni in dizelski.

Urša Prosenjak

Mali Peugeotov terenec spada med bolj priljubljene križance. Čeprav bi za volanom robustnega malčka pričakovali predvsem moške, pa je med kupci kar 40 odstotkov žensk. Večina voznikov, ki se odloči za nakup 2008, spada v starostno skupino nad 50 let, verjetno tudi zaradi višjega položaja sedenja, ki omogoča udobnejšo vožnjo, boljši pregled nad dogajanjem v prometu in lažje vstopanje in izstopanje. Slednje je pri voznikih, ki so svoja mladostniška leta pustili za sabo, lahko izjemno pomemben dejavnik in tudi eden od razlogov, zakaj so v zadnjem desetletju križanci pokosili kar nekaj avtomobilskih segmentov.

Praktičnost in varčnost za umirjene voznike

Tokrat je bil pod pokrovom motorja dizelski 1,5-litrski BlueHDi motor z močjo 75 kW (102 KM) in navorom 250 Nm. S šeststopenjskim menjalnikom dobro sodelujeta in pri potovalnih hitrostih se da lepo izkoristiti obilico navora z lenarjenjem na prestavni ročici. Avto začne vleči že pri 1500 vrtljajih, kar omogoča, da ga zlahka prestavljamo tudi precej pod 2000 vrtljaji. Vemo pa, kaj to pri takih pogonih prinese – zelo nizko porabo. Tudi glasen ni pretirano ta dizel in ob dobro izolirani kabini bi ga nevešče uho kaj hitro zamenjalo tudi z bencinskim trivaljnikom. Seveda pa vozniške izkušnje dodajo svoje in po le nekaj metrih vemo, čemu je 1,5-litrski dizel namenjen.

Praktičnost in varčnost za umirjene voznike

Njegovi atributi se skrivajo drugje. Čeprav njegova posoda za gorivo sprejme tri litre manj kot pri bencinski različici, nam poln 41-litrski rezervoar obljublja optimističnih 780 kilometrov vožnje do naslednjega obiska črpalke. V mestu se poraba speljevanjem in nizkim hitrostim primerno giblje okoli 5 litrov in pol, morda še kozarček več,  bistvo pa je na daljših relacijskih vožnjah.

Pri normalnih hitrostih na avtocesti se je poraba gibala okoli 5 litrov, kar pa lahko hitro postrižete z vožnjo po lokalnih cestah. Na relaciji Ljubljana – Dravograd (115 km) smo po omejitvah porabo spravili na 4,5 litra skupaj z avtocesto. Z nekaj več truda, ki bi mejil na fanatičnost tistih, ki gledajo na vsako kapljico, pa bi se avto dejansko dalo spraviti tudi pod 4 litre. Lokalnih 4,0 po 50 kilometrih je prav zanimiva matematika, sploh ker po podatkih proizvajalca kombinirana poraba znaša 3,6 l na 100 km, bencinski agregat pa v enakem avtomobilu pa, če si zaželimo dinamike, zlahka peljemo tudi proti sedmim litrom.

Praktičnost in varčnost za umirjene voznike

Komu je dizel namenjen? Ob trenutnih cenah goriv je dizel v prednosti, ker z enim rezervoarjem prepeljemo kakih 200 kilometrov več, sploh pa ga bodo cenili tisti, ki z njim delajo daljše razdalje in se jim ne mudi nikamor. Nekoč je nekdo zapisal – dizle vozijo umirjeni ljudje. Tisti, ki jim je pomembna hitra odzivnost motorja, ki uživajo v hitrosti in v hitrejših pospeških, pa se bodo odločili za različico na bencinski pogon.

In še kot zanimivost. Pri Peugeotu so nam pojasnili, da se večina slovenskih kupcev odloči za bencinski motor. Teh je kar 90 odstotkov. Dizelski agregat je v prvega leta prodaje v Sloveniji izbralo le okoli 10 odstotkov kupcev novega Peugeot 2008, kar je zanimiv preobrat. Ob prihodu prejšnje generacije leta 2017 je bilo razmerje ravno obratno – tretjina kupcev je izbrala bencinski motor, dve tretjini pa dizelskega. Vzrok za nenaden upad priljubljenosti dizla leži predvsem v neslavni aferi Dieselgate, ki je na pogon vrgla neprijetno luč, zato dobavitelji te vrste pogona niti niso ponujali in je večina vozil iz zaloge na bencinski pogon. In ja, dizelski motorček ustvarja manj emisij kot enakovredni bencinski.

Praktičnost in varčnost za umirjene voznike

Serijski dizelski Peugeot 2008 je stal 21 tisočakov, 1500 evrov več od primerljivega bencinsko gnanega 2008 in 150 evrov več od najmočnejšega bencinskega 2008 s 130 konji.

Naše testno vozilo pa je imelo še LED meglenke s funkcijo osvetljevanja ovinka, za katere je potrebno dodati 160 €, dodatno temnjena stekla zadaj za 100 €, enak znesek je potrebno odšteti še za parkirne senzorje spredaj. Za rezervno kolo manjših dimenzij je treba plačati 120 €. Naše vozilo je imelo še Paket Varnost - samodejno zaviranje v sili Active Safety Brake (AEBS3 kamera + radar) za 350 €, najdražji dodatek pa je bila rdeča barva, za katero bi morali doplačati 650 €.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto