Čeprav zakon tega ne prepoveduje, pa takšna odločitev ni najboljša.
Medtem ko nekateri vozniki nestrpno čakajo datum, ko smejo svoje vozilo preobuti v letne pnevmatike, pa drugi vozniki tega več tednov po tem zakonsko določenem mejniku še niso storili. Čeprav ni nič narobe nekoliko počakati, saj nas lahko sneg preseneti tudi krepko v pomladi, pa vožnja z zimskimi gumami v vseh letnih časih le ni najboljša izbira.
Razlogov za to je več, najpomembnejši med njimi pa je varnost. Enako kot letne pnevmatike niso varne v zimskih razmerah, tako tudi zimske pnevmatike ne zagotavljajo ustrezne varnosti na razgretem asfaltu. Letne in zimske pnevmatike se namreč ne razlikujejo le po profilu, pač pa je razlika tudi v materialu, iz katerega so narejene.
Letne gume so narejene iz mešanice, ki se dobro obnese pri visokih temperaturah, a se zaradi tega pozimi strdijo in zelo slabo zavirajo in drsijo tudi na popolnoma suhem asfaltu pri nizkih temperaturah. Zimske pnevmatike so narejene iz mehkejše zmesi, ki ohranja dobre lastnosti tudi takrat, ko se temperature spustijo krepko pod ničlo, značilen profil pa pomaga k oprijemu tudi na ledu in snegu. Prav te prednosti zimskih gum pa postanejo slabosti, kadar se temperature močno povišajo.
Mehkejša zmes, iz katere so narejene zimske gume, se pri visokih temperaturah občutno hitreje obrablja, zlasti pri močnem zaviranju in pospeševanju. Prav tako je zaviranje te vrste pnevmatik na vročem asfaltu manj učinkovito, zaradi slabšega oprijema pa se tudi ne obnašajo najbolje v ovinkih in pri ostrih manevrih. Višje temperature tudi trajno spremenijo lastnosti materiala iz katerega so narejene zimske pnevmatike in tako ne le, da se hitreje obrabijo, tudi tisto, kar od njih ostane, ne deluje kot bi moralo. Za nameček pa uporaba zimskih gum zaradi večjega kotalnega upora poveča tudi porabo goriva.
Zakon določa, da morajo imeti vozila zimske gume med 15. novembrom in 15. marcem, ni pa prepovedano uporabljati zimskih pnevmatik skozi vse leto. Idealna temperaturna meja, kdaj naj bi na avto namestili letne pnevmatike, je 7 stopinj Celzija, vendar pa pogoji nikoli niso idealni, saj v pomladnem času temperatura med nočjo in dnevom niha tudi za 20 stopinj. Če se vendarle želimo izogniti skrbem in stroškom z menjavo gum dvakrat letno, se lahko odločimo za celoletne pnevmatike, ki pa spet niso primerne za vsakogar. O tem pa več prihodnjič.
Prijava omogoča lažje komentiranje.