Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka
Za volanom: Hakan Lilja, Scania
Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
12.06.2021 22:23

Tudi tovornjaške novosti na trgu predstavljajo njihovi demo vozniki, ki vsak nov model peljejo na turnejo po Evropi. Tokrat smo spoznali Hakana in njegov tovornjak Orion.

Urša Prosenjak

Hakan Lilja je Scanijin demonstrator že 15 let. Kamioni so njegova strast vse od zgodnje mladosti, ko je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja kot poklicni voznik tovornjaka prepotoval Evropo po dolgem in počez. Med drugim mu je še posebej ostala v spominu dostava tovora banan v takratno Sovjetsko zvezo. Tedaj novo ustoličeni predsednik Mihail Gorbačov je ob nastopu funkcije želel kot posladek ponuditi banane, ki v Sovjetski zvezi niso bile ravno dostopne, zato jih je naročil poln tovornjak, ki so ga pripeljali iz Stockholma. In naključje je hotelo, da je bil eden izmed treh voznikov, zadolženih za dostavo, prav Hakan.

Po več letih voženj na dolge relacije in neštetih prečkanj meja v obdobju pred Evropsko unijo, se je leta 1990 njegova poklicna pot obrnila v drugo smer. Postal je poklicni gasilec v domačem Stockholmu. Vseeno pa se ni mogel ločiti od tovornjakov in je še naprej v prostem času rad sedel za volan in opravil kakšno vožnjo.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

Pred desetletjem in pol ga je pot zanesla v Scanijin demo center – predstavitveni center ob tovarni, kjer si potencialni kupci in vsi obiskovalci, ki jih zanimajo tovornjaki, lahko ogledajo Scanijino floto ter se tudi udeležijo predstavitvenih voženj. Te morajo seveda opraviti izkušeni vozniki, imenovani demo vozniki, ki so na tekočem z novimi tehnologijami. Ko se je ponudila priložnost, da se preizkusi v tej vlogi, je Hakan zgrabil priložnost z velikim veseljem. Po nekaj letih, ko se je izkazal kot demo voznik, so ga nadrejeni povprašali, ali bi želel postati voznik za novinarske predstavitve. Seveda ni okleval niti za hip, saj je to delo predstavljalo kombinacijo dveh njegovih strasti: kamione in potovanja ter spoznavanja ljudi.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

Delo predstavitvenega voznika opravlja zdaj že okoli deset let in namerava še nadaljevati. Še vedno je polno zaposlen kot gasilec, zato se na pot s kamionom po Evropi odpravi le dvakrat letno, pomladi in jeseni, vsakič pa je na poti tri ali štiri tedne. Njegova družina, žena in dve hčerki, medtem čuvajo domačo utrdbo. Njegove odsotnosti sprejemajo kot nekaj povsem običajnega, saj kot pojasnjuje Hakan, je njegovo delo prišlo v paketu z njim. Ko sta se z ženo spoznala, sta imela oba nadvse aktiven vsakdanjik. Hakan je med drugim delal kot reševalec za mednarodne akcije pomoči in v tej vlogi je pomagal švedski vladi z organizacijo reševanja švedskih državljanov na Tajskem po uničujočem cunamiju leta 2003.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

V duhu medsebojnega sodelovanja in aktivnosti sta z ženo zgradila tudi skupno življenje. Kadar je bil odsoten, je soproga trdno držala vse vajeti v rokah, ter obratno. Kadar je imela obveznosti ona, je on poskrbel, da je družinsko življenje potekalo nemoteno. Tudi hčerki, ki sta zdaj stari že 19 in 21 let, sta očetove vožnje vedno sprejemali kot del življenja. Obe sta podedovali tudi njegove strasti: mlajša je navdušena popotnica, ki je leto dni že preživela na študentski izmenjavi v ZDA, s potovanji pa namerava nadaljevati, starejša pa je zaposlena v klicnem centru gasilske brigade.  

Kot gasilec bo Hakan prihodnje leto že izpolnil pogoje za upokojitev, za kar se bo najverjetneje tudi odločil, saj meni, da se je potrebno upokojiti dovolj zgodaj, da se lahko za tem še posvetiš vsemu, čemur se prej nisi utegnil. Na njegovem seznamu tovrstnih dejavnosti je jadranje, saj sta z ženo ponosna lastnika jadrnice, ter potovanja z motociklom BMW GS 1200. Med vožnjo po naši slikoviti deželici mi je tudi zaupal, da bi prav rad prišel sem z motorjem, saj so videti ceste kot nalašč za takšne vožnje. Kljub upokojitvi pa ne namerava opustiti sodelovanja s Scanio.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

To delo ima namreč nadvse rad. Scania izdeluje najboljše tovornjake, pojasnjuje. Razvoj tovornih vozil spremlja že desetletja in opaža, da so se močno izboljšali in vozniku zelo olajšali delo. Navdušuje ga tudi elektrifikacija gospodarskih vozil. Preizkusil je že hibridno tovorno vozilo in se že veseli, da bo lahko morda že to poletje testiral novo generacijo hibrida, ki je še boljša.

Tokrat je v Slovenijo prišel s tovornjakom Scania 770S s prikolico. Vozilo, ki so mu nadeli interno ime Orion, je zasnovano za čim večjo varnost vseh udeležencev v prometu in za čim več voznikovega udobja. Za varno vožnjo skrbijo asistenčni sistemi, notranjost pa vozniku pričara vzdušje domače dnevne sobe, če ne kar stanovanja. V Orionovi konfiguraciji za enega voznika najdemo med sedežema hladilnik in prostor za shranjevanje, za sedežema je postelja, nad njo pa prostor za prtljago. Pod stropom sta še mikrovalovna pečica in avtomat za kavo. Sicer je 770S najmočnejši tovornjak v floti, namenjen za prevoz najtežjih tovorov.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

Hakan ima rad delo testnega voznika, saj mu to omogoča prispevati svojo izkušnjo in s tem pomagati k razvoju še boljših novih modelov, z zanimanjem pa tudi spremlja podatke o porabi goriva, kar je za Scanio, ki zelo ceni varčnost, nadvse pomembno. Pri delu mu je tudi všeč spoznavanje novih ljudi in predstavljanje novih tehnologij. Opaža pa precejšnje razlike v miselnosti posameznih narodov. Ko se je udeležil usposabljanja novih prodajalcev Scanie na Tajskem, je denimo opazil, da mnogi še nikoli niso sedeli v tovornjaku, saj so v osnovi po poklicu zgolj prodajalci, nimajo pa izkušenj z delom s predmeti, ki jih prodajajo, kar je povsem nasproten pristop, kot ga poznamo v Sloveniji.

Gasilec za volanom najmočnejšega tovornjaka

Njegove sanje so preizkusiti se kot predstavitveni voznik v Avstraliji ali Južni Ameriki, kjer nimajo takšnega načina dela, pa tudi tamkajšnje dežele so povsem drugačne, tako glede miselnosti kot tudi geografsko. Toda četudi se te njegove sanje ne bodo uresničile, jih ima Hakan še veliko, katerim bo sledil: od nadaljevanja svojega dela ambasadorja novih tehnologij v tovornem prometu, do potovanja z motociklom po Evropi.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto