Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Promet

Nevarnosti uporabe multimedijskega sistema
Nevarnosti uporabe multimedijskega sistema
08.07.2021 02:46 Urša Prosenjak

Raziskava je pokazala, da multimedijski sistem v avtu povzroča več težav kot vožnja pod vplivom alkohola ali drog.

Zavedamo se nevarnosti uporabe telefona med vožnjo, prav tako je splošno znano, da sta alkohol in vožnja usodna kombinacija. Nedavna raziskava pa je pokazala, da je uporaba multimedijske tehnologije vgrajene v avtu lahko prav tako nevarna.

Raziskava, ki jo je za organizacije IAM Roadsmart, FIA in Rees Jeffreys Road Fund izvedel Laboratorij za raziskave transporta je pokazala, da lahko infotainment sistem predstavlja motnjo, ki podaljša reakcijski čas voznika bolj, kot uporaba alkohola ali marihuane. Uporaba zaslona na dotik vpliva na reakcijski čas celo bolj, kot pisanje SMS sporočil med vožnjo. Reakcijski čas se toliko podaljša, da bi morala biti varnostna razdalja enakovredna dolžini petih avtomobilov. Med uporabo infotainmenta vozniki umaknejo pogled s ceste celo za 16 sekund, v tem času pa pri hitrosti 110 km/h prevozijo več kot 500 metrov.

V raziskavi so vozniki opravili tri poskusne vožnje, kjer se preverjali vpliv uporabe sistema Apple CarPlay in Android Auto. Med prvo vožnjo vozniki sistema niso uporabljali, med drugo so uporabljali le glasovne funkcije, med tretjo pa funkcije zaslona na dotik. Oba načina sta znatno motila pozornost voznikov, toda uporaba zaslona na dotik je na njihovo zbranost vplivala bistveno bolj. Vozniki so se sicer zavedali zmanjšane pozornosti in prilagodili vožnjo, vendar so bile njihove sposobnosti vseeno okrnjene. Stežka so ohranjali varnostno razdaljo z vozilom pred seboj in težje so ohranjali smer na svojem voznem pasu. Prav tako so se počasneje odzivali na nenadne dogodke.

»Motena pozornost voznika je dejavnik, ki je letno prisoten pri tretjini vseh prometnih nesreč v Evropi,« je povedal Neil Greig, vodja raziskovanja pri IAM RoadSmart. »Čeprav so pretekle študije nakazovale, da se Apple CarPlay in Android Auto obneseta bolje od tradicionalnih gumbov i kontrolnikov, pa rezultati pričujoče raziskave vzbujajo skrb in odpirajo vprašanja o razvoju in uporbi najnovejših infotainment sistemov.«

Proizvajalce avtomobilov in pristojne organizacije pozivajo, da izvedejo nadaljne raziskave tovrstnih sistemov in razvijejo enotne standarde, ki bodo pomagali zmanjšati motnje voznikove pozornosti, voznike pa opozarjajo, naj sisteme uporabljajo na najvarnejši možen način, kar med drugim pomeni, da vse nastavitve izberejo in programirajo pred začetkom vožnje.