Evropska unija se močno trudi omejiti količine emisij CO2, kar želijo doseči tudi s pospešeno elektrifikacijo prometa. Še vedno pa se zapleta pri infrastrukturi, ki v večini držav krepko zaostaja za cilji.
Polnilne postaje za električna vozila so po državah EU zelo neenakomerno razporejene. Po podatkih Evropske zveze avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je 70 odstotkov vseh evropskih javnih polnilnic v le treh državah: na Nizozemskem, v Franciji in v Nemčiji. Nizozemska se ponaša s 66.665 javnimi polnilnimi točkami, v Franciji jih je 45.751, v Nemčiji pa 44.538. Znatno manj, le 13.073, jih je v Italiji, na Švedskem pa komaj 10.370.
Na repu lestvice so Ciper, Malta, Bolgarija, Grčija in Romunija, ki ne dosegajo mejnika 500 javnih polnilnic za električna vozila. Slovenija se z okoli 700 polnilnicami uvršča komaj kaj višje.
V letu 2020 se je prodaja električnih vozil v Evropi povečala za 89 odstotkov, vendar bi lahko neenakomerna razporeditev infrastrukture ta trend upočasnila. Po izračunih ACEA bi morala Evropska unija namestiti 6 milijonov javnih polnilnic, da bi dosegla cilj prepolovitve sedanje količine izpustov CO2 do leta 2030. Trenutno je polnilnic okoli četrt milijona.
Prijava omogoča lažje komentiranje.