Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

BMW 220d xdrive gran coupe

Ljubezen na prvi pogled
Ljubezen na prvi pogled

Preberite tudi...

Odraščanje električne Francozinje

Motociklizem ne pomeni samo svobode, pač pa tudi odgovornost

Iz Anglije v kabino tovornjaka

Za volanom cestne pošasti

Smrt v kabrioletu

20.09.2021 00:07 Urša Prosenjak

Samo enkrat dobimo priložnost za prvi vtis in strokovnjaki pravijo, da se ta oblikuje v sedmih sekundah po srečanju. To pa ne velja le za srečanja z novimi ljudmi, pač pa tudi z avtomobili. Ko sedemo za volan novega avta, ga takoj začutimo, vendar le malokateri napravi tako hipen in tako močan vtis, kot BMW-jeva kupejska dvojka. Priznam, mene je očaral že na prvi pogled.

Poznavajoč pregovorno afiniteto do nemške kvalitete in Bavarcev, ki velja med slovenskimi vozniki, sem kljub hipnemu navdušenju svojega začasnega sopotnika motrila še posebej strogo, češ, pa poglejmo, če si res tako izjemen, kot tvoji zvesti privrženci trdijo. Vseeno je moja strogost začela kaj hitro popuščati. Najprej se mi je prikupil že z zunanjostjo. Podaljšan nos elegantnih linij mu pristoji, nekoliko krajši kupejevski zadek pa še vedno ohranja klasične BMW-jeve poteze, hkrati pa me ni navdajal z nelagodjem in bojaznijo, da bom kam zadela z ritjo. Vse skupaj je bilo zapakirano v kontroverzno sivo barvo. Sprva se mi je odtenek zdel puščoben in neprivlačen, morda je k temu prispevalo tudi deževno vreme na dan najinega prvega srečanja. A bolj ko sem ga gledala, bolj mi je barva postajala všeč. In ko sem spoznavala njegove ostale kvalitete, mi je postalo tudi jasno, da bi še tako grda barva ob njih bila nepomembna.

Ljubezen na prvi pogled

Ko sem sedla za volan, moje navdušenje ni splahnelo. Nasprotno. Sedež je, mimogrede, elektronsko prilagodljiv po višini in globini, nastavljiv pa je tudi volan, zato sem se kot majhna ženska lahko popolnoma udobno namestila v zame razmeroma velikem avtu. Notranjost je popolnoma digitalizirana. Na vrhu sredinske konzole najdemo infotainment zaslon na dotik, ki ga lahko upravljamo tudi s pomočjo velikega gumba na sredinski konzoli. Za enostavnejšo uporabo je v sistemu naložen tudi priročnik za uporabo, ki nas vodi skozi vse pomembnejše funkcije, če to želimo in potrebujemo. Da bi lahko popolnoma izkoristili vse možnosti in vozilo popolnoma prilagodili svojim željam in potrebam, ga lahko povežemo z aplikacijo My BMW za pametni telefon, ki nam omogoča oddaljeno spremljanje stanja avtomobila ter pošiljanje določenih ukazov v avto. Preverimo lahko denimo lokacijo avta, vidimo, ali so vrata in okna odprta ali zaprta ter ali je avto zaklenjen. Z aplikacijo lahko upravljamo z okni in hupo, ter odklenemo in zaklenemo avto.

Ljubezen na prvi pogled

Upravljanje za radiem je še korak dlje od že ustaljenih obvolanskih gumbov, saj s pomočjo senzorja v stropu glasnost zvoka uravnavamo s kretnjami, na enak način pa lahko tudi zamenjamo radijsko postajo.

Vseh funkcij, ki jih omogoča informacijsko zabavni sistem, ne bom opisovala, dovolj je že, če omenim, da omogoča vse, česar smo vajeni pri tovrstnih sistemih v sodobnih avtomobilih, in še več. V tej kategoriji »več« med drugim najdemo nastavitve Caring Car – izbiramo lahko med sproščujočim in poživljajočim programom. Prvi ponuja pomirjujočo instrumentalno glasbo in nežno oranžno osvetlitev armaturne plošče in vrat, drugi pa z živahno glasbo, zeleno osvetlitvijo in pulzirajočo ventilacijo preprečuje utrujenost in zaspanost voznika. Pri sami ambientalni osvetlitvi lahko sicer namesto omenjenih oranžne in zelene izberemo tudi modro barvo.

Še par besed o prostornosti: na zadnji klopi lahko dokaj udobno sedijo trije potniki, prtljažnik pa ima dovolj prostora za 450 litrov prtljage.

Ljubezen na prvi pogled

Med vožnjo je mali Bavarec še dodatno utemeljil svoj sloves. Pod pokrovom motorja je dvolitrski štirivaljni turbodizelski motor s 150 kilovatov moči in največjim navorom 400 Nm, povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki moč prenaša na prednja kolesa, sistem Xdrive z elektronskim uravnavanjem pa dodaja moč po potrebi še na zadnja kolesa. Do stotice pospeši v sedmih sekundah in pol, njegova najvišja hitrost pa je 235 km/h. Njegova lega na cesti je dobra, ovinke premaguje suvereno. Presenetil pa me je občutek hitrosti, ali bolje, odsotnost le-tega. Že po prvih kilometrih avtoceste sem razumela pregovorno nestrpnost voznikov BMW-jev, ki se ti prilepijo za zadek in te silijo v umik na desni pas, saj so se pred mano nenehno pojavljali nerazumljivo počasni vozniki. Šalo na stran, dejstvo je, da se hitrost v BMW-ju občuti drugače in če nismo pozorni na merilnik hitrosti, je noga lahko hitro pretežka, ne da bi to opazili. In čeprav kupejska dvojka spada med malčke BMW-jeve flote ter kot takšna velja za idealen avto za ženske in mladino, je ravno zaradi prej omenjene lastnosti ne bi ravno priporočala povsem svežemu vozniku ali voznici.

Ljubezen na prvi pogled

Ena izmed pomembnih odlik tega avta je njegova poraba. Za 100 kilometrov vožnje je porabil le 5,2 litra goriva, kar je glede na količino prevožene poti po avtocesti in temu primerne hitrosti kar pohvalno.

V splošnem je BMW 220d xdrive Gran Coupe všečen avto, ki si je mojo naklonjenost pridobil že ob prvem srečanju, od nadaljnjem druženju pa jo še dodatno podkrepil in utemeljil. Njegova morda edina manj privlačna lastnost je cena. Osnovno različico modela sicer dobimo že za 43.150 evrov, naše testno vozilo pa je vsebovalo kopico dodatne opreme, kot so denimo Steptronic športni menjalnik za 161 evrov, luči Shadow Line za 268 evrov, panoramska steklena streha za 1.177 evrov, Harman Kardon Surround Sound sistem za 910 evrov, 18 palčna M lita aluminijasta platišča V-spoke za 599 evrov in drugo, zaradi česar je njegova končna cena znašala 59.798 evrov.

 

PLUSI: udobje, poraba, videz

MINUSI: cena