

Odločitev ima lahko usodne posledice.
Pnevmatike na vozilu je potrebno po določenem času zamenjati. Ko se odločimo za nakup novih, je najbolje zamenjati vse štiri gume hkrati, če pa to ni možno, pa se znajdemo pred dilemo, kam namestiti novi par: spredaj ali zadaj?
Če so gume neenakomerno izrabljene, nam občutek govori, da zamenjamo tisti par, ki je bolj izrabljen. V primeru izrabljenih prednjih gum, bi potemtakem namestili nove gume na prednjo os. Toda v nasprotju s pričakovanjem to ne bi bila dobra rešitev.
Težava nastane pri vožnji po mokrem asfaltu, ko imajo sprednje gume najboljši možen profil in tekalno plast, kar pomeni, da bodo učinkovito še naprej odrivale vodo nazaj in na stran. Če bi imele zadnje gume enak profil, bi bilo vse v redu, če pa so že dosegle polovico svoje življenjske dobe, bo prišlo do akvaplaninga.
Druga težava se nanaša na stabilnost in ravnotežje vozila. Če bomo nove pnevmatike namestili na prednjo os, bo vozilo nagnjeno k nenadnemu prekrmiljenju, kar se lahko zgodi na spolzkem vozišču.
Pri obrabljenih prednjih gumah je zato smiselno nov par namestiti na zadnja kolesa, njihove dosedanje gume pa premakniti na prednja kolesa.
Prijava omogoča lažje komentiranje.