Dacia je v Sloveniji predstavila svoje prvo električno vozilo, ki ga odlikuje predvsem dostopna cena.
Romunska znamka v Evropi doživlja razcvet, saj je v gospodarsko negotovih časih cenovna dostopnost za mnoge kupce odločilen dejavnik. Dacia Spring poskuša odgovoriti na izzive bližajočega se leta 2035, ko se bodo avtomobili s klasičnim pogonom umaknili s trga, kar bo spravilo v stisko številne kupce, ki si finančno ne bodo mogli privoščiti električnega avta. Po uspehu na indijskem trgu pred šestimi leti je Dacia ponudila tudi različico za evropski trg, ki zdaj prihaja tudi k nam.
Dacia Spring ima robusten videz športnega terenca z dimenzijami mestnega malčka s štirimi sedeži. V dolžino meri 3,73 m, v širino 1,58 m, v višino pa 1,51 m. Široki blatniki, strešna nosilca, okrepljen spodnji del karoserije spredaj, zaščitna obloga pod odbijačem zadaj in povečan odmik od tal dajejo občutek čvrstosti, za pridih igrivosti pa poskrbi barvni paket, ki je na voljo v začetni različici ob uvajanju na trg. Ta obsega zunanji vzvratni ogledali, okrasni del strešnih nosilcev, obrobe bočnih oblog in zračnih rež spredaj, ki so oranžne barve. Oranžni so še okrasni šivi na sedežih, obrobe zračnikov in multimedijskega zaslona, obloge vrat pa so svetlo sive barve.
Na voljo so različice Comfort, Comfort Plus in Bussiness, prihodnjo pomlad pa se jim bo pridružila še različica Cargo. Comfort in Comfort Plus sta namenjeni fizičnim uporabnikom, Bussiness pa je namenjena predvsem podjetjem za souporabo in dajanje avtomobilov v najem ter službenim voznim parkom. Cargo bo izvedba brez zadnje klopi, predvidena za mestne dostave.
V serijsko opremo vseh različic so vključeni električen variabilen servo volan, ročna klimatska naprava, centralno zaklepanje na daljavo, električen pomik vseh štirih stranskih stekel, samodejen vklop žarometov in omejevalnik hitrosti.
Na instrumentni plošči je med glavnima merilnikoma vgrajen 8,89-centimetrski (3,5-palčen) digitalen zaslon, nekateri paketi opreme pa vključujejo še multimedijsko napravo Media Nav, ki ima 18-centimetrski (7-palčen) zaslon na dotik, navigacijo, digitalni radijski sprejemnik, brezžično Bluetooth povezljivost ter vtičnici USB in pomožni izhod.
Za pogon skrbi elektromotor z močjo 33 kW, ki je povezan z baterijo kapacitete 27,4 kWh, kar naj bi po ciklu WLTP zadostovalo za 225 km. Baterija se polni preko vtičnice, ki je skrita pod loputo z logotipom na prednji maski. Polnjenje je možno na različnih vtičnicah, kar nazadnje tudi določa čas, ki je potreben, da se baterija napolni. Na vtičnici z enosmernim tokom z močjo 30 kW se bo v manj kot uri napolnila do 80 odstotkov in v manj kot uri in pol do 100-odstotne napolnjenosti. Na priključku »Wallbox« z močjo 7,4 kW bo polnjenje trajalo manj kot 5 ur, na priključku »Wallbox« z močjo 3,7 kW manj kot 8,5 ur, na domači vtičnici z močjo 2,3 kW pa manj kot 14 ur.
Cena različic Comfort in Bussiness znaša 16.890 evrov, s subvencijo pa se znesek zniža na 13.512 evrov. Za Comfort Plus bo potrebno odšteti 18.290 evrov, s subvencijo pa le 14.632 evrov. Ker Dacio Spring izdelujejo na Kitajskem, je dobavni rok tri do štiri mesece, nekaj vozil pa je že v Sloveniji.
Prijava omogoča lažje komentiranje.