Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Pokaži mi, kaj voziš in povem ti, kdo si
Psihologija
Pokaži mi, kaj voziš in povem ti, kdo si
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
10.12.2021 00:24

Naše stvari so odsev nas samih. Tako kot pogled v naše stanovanje obiskovalcu razkrije marsikaj o nas, velja enako tudi za avto, ki ga vozimo.

Urša Prosenjak

Če je naš avto pospravljen in čist, smo redoljubni. Če je zanemarjen in poln krame, pa smo najbrž neorganizirani. Strokovnjaki pa prepoznavajo še podrobnejše značilnosti, ki jih razkrivamo z izbiro svojega avta in skrbjo zanj.

Od določenih osebnostnih značilnosti je odvisno, kakšni bosta velikost in barva avta, ki ga bomo izbrali, prav tako pa tudi to, ali je naš avto smetišče ali pa sterilno čist.

Psihologinja Nicole Cutts meni, da pretirano skrbno pospravljen avto kaže, da je njegov lastnik obseden z nadzorom. Nepospravljen avto pa kaže na bodisi večopravilnostnega voznika, ali pa zgolj na raztresenega človeka, ki nikoli ničesar ne opravi do konca.

»Ne glede na znamko in model avta, ki ga vozite, bodo ljudje iz načina, kako avto vzdržujete, izvedeli nekaj o vas,« pojasnjuje Nicole Cutts.

Denimo, če imamo na avtu nalepke. Če gre za družinske motive in citate, s tem sporočamo, da postavljamo družino na prvo mesto. Če pa imamo na avtu nalepke s političnimi sporočili, duhovitimi domislicami ali podporo različnim nevladnim organizacijam, smo odkriti in se ne bojimo postaviti zase in za tisto, v kar vejamemo.

Dr. Susan M. Henney, profesorica psihologije na univerzi Houston-Downtown, ugotavlja, da vozniki rdečih športnih avtov radi tvegajo s financami ter hlepijo po pozornosti. To jim tudi uspeva, čeprav najbrž ne na način, kot bi si želeli. Raziskave namreč kažejo, da so rdeči športni avti pravi magnet tako za policiste, kot tudi tatove.

Po Henneyevi so vozniki enoprostorcev družinski ljudje, lastniki avtomobilov s svetlimi lučmi pa vase zagledani neotesanci, ki bolj cenijo svoje udobje. Kot bi svetu sporočali: »Pomembnejše mi je lastno udobje, kot varnost ostalih udeležencev v prometu.«

Večji in vpadljivejši je avto, šibkejša je lastnikova samopodoba. Mit o dokazovanju lastne vrednosti s pomočjo impresivnega avta le ni samo mit, v njem je tudi nekaj resnice. Kot navaja dr. Henney, pomanjkanje moči v življenju simbolično nadomestijo z močnim avtom.

Vozniki, ki se odločijo za mestne terence, dajejo velik poudarek varnosti. Vendar pa gre za varnost njih samih in njihove družine, ne pa tudi ostalih, saj je dokazano, da naj bi bili terenci v mestu razmeroma nevarni za ostale udeležence.

Strokovnjaki so se poglobili tudi v dišave za avto. Če vselej izberemo neobičajen, eksotičen vonj, s tem poudarjamo svojo individualnost. Pa ne le z vonjem, pač pa tudi s številnimi ostalimi podrobnostmi, s katerimi prikrojimo svoj avto, da izstopa iz povprečja tako ali drugače.

Avto razkriva našo osebnost – sporoča, kakšni uslužbenci smo, kako urejamo svoje zasebno življenje, kaj nam je v življenju pomembno. Če pa se želimo zaviti v skrivnost in te podatke zadržati zase, pa lahko to storimo s preprostim trikom: ko kupujemo nov avto, izberimo ravno nasprotno od tega, kar nam je všeč.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto