Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Kako skrbeti za avto v ekstremnem mrazu?
Sibirija
Kako skrbeti za avto v ekstremnem mrazu?
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
04.01.2022 00:15

V najhladnejšem mestu na severni polobli, kjer se zimske temperature zadržujejo okoli 50 stopinj pod ničlo.

Urša Prosenjak

Zimski mraz lahko voznikom povzroča precej preglavic, zlasti, če so avtomobili že videli lepše čase in če so temperature zelo nizke. Prebivalci sibirskega mesta Ojmjakon se tega zelo dobro zavedajo in vedo, kako je živeti z avtomobilom pri izjemno nizkih temperaturah v revni deželi.

Tam se s temperaturnimi ekstremi pozimi vsak dan spopada okoli 500 ljudi. In ko govorimo o ekstremno nizkih temperaturah, ne pretiravamo. Najnižja uradno izmerjena temperatura znaša 67,7 stopinj Celzija pod ničlo neuradna meritev pa je pokazala celo -71 stopinj Celzija. Toda sibirskega mrazu vajeni domačini živijo normalno. V regiji je delujoč javni prevoz, na voljo pa je tudi taksi služba.

Kot drugod po svetu imajo tudi ljudje, ki živijo v Ojmjakonu, svoje lastne avtomobile, ki pa v veliki večini niso najnovejši, niti tovarniško posebej prilagojeni za hud mraz. Toda Sibirci se znajdejo po svoje in za avtomobile skrbijo po svojih najboljših močeh, predvsem pa precej drugače kot mi.

Povsem ustaljena praksa je namestitev dodatnega vetrobranskega stekla prek tovarniškega, kar uredijo tamkajšnje avtomehanične delavnice. S tem ukrepom želijo zmanjšati možnost zmrzovanja med vožnjo ali v času, ko je vozilo čez noč parkirano.

Vozniki pogosto ne ugasnejo motorja, ko se pripeljejo na cilj, kjer bodo imeli razmeroma kratek oprave, na primer v trgovino. S seboj nosijo dva ključa – enega pustijo v ključavnici prižganega motorja, z drugim pa zaklenejo vrata. Kljub mrazu niso tatvine nič manjša grožnja kot drugod po svetu.

Številna vozila imajo alarm s funkcijo daljinskega zagona s temperaturnim senzorjem, ki lahko zažene motor, če temperatura vozila pade pod določeno točko.

Stanovalci večstanovanjskih stavb uporabljajo podaljške za napajanje različnih grelnih naprav zgolj zato, da se tekočine pod pokrovom motorja ne bi ohladile pod ledišče. Nekateri vozniki iz svojih avtomobilov s seboj jemljejo akumulatorje in jih nosijo na toplo v stanovanje, nekateri pa priklopijo vozilo na domačo vtičnico, da omogočijo predgretje določenih komponent motorja. V svoja vozil vgrajujejo GEL in AGM akumulatorje, ki so močnejši in odpornejši na mraz. Večina voznikov pokriva svoje avtomobile s toplimi odejami, podvozje pa zaščitijo z materialom, podobnim filcu.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto