Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Priljubljeni prostočasni avto bo obdržal tudi klasičen motor
Slovenska premiera: Citroen Berlingo
Priljubljeni prostočasni avto bo obdržal tudi klasičen motor
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
20.04.2022 02:59

Citroenov Berlingo velja za utemeljitelja segmenta vozil za prosti čas. V četrt stoletja od svojega nastanka je doživel več prelomnic in se vsaki spremembi uspešno prilagodil. Najnovejša sprememba je prehod na električni pogon, ki pa klasičnega termičnega motorja vendarle ni povsem izpodrinil.

Urša Prosenjak

Berlingo je zaradi svoje praktičnosti in modularnosti pridobil precej zvestih kupcev. Segment M1 MVP Base, kamor se uvršča, sicer zavzema štiriodstotni tržni delež, znotraj segmenta pa je Berlingo v letu 2019 predstavljal 44 odstotkov vseh prodanih vozil, kar je bila kar četrtina celotna Citroenove prodaje pri nas.

Začetek letošnjega leta je za Berlingo prinesel prelomnico, saj se je poslovila potniška različica s termičnim motorjem. Berlingo v izvedbi osebnega vozila je zdaj na voljo le še z električnim pogonom, vendar je ohranil vse karakteristike klasične različice, ki jih kupci tega modela iščejo: prostornost, modularnost in praktičnost. Stilsko ni opaziti večjih sprememb, njegov električni značaj pa razkrivajo modri poudarki in ikonografija.

Berlingo se še vedno ponaša z obiljem odlagalnih površin - kar 28 jih je - in shranjevalnih prostorov ter z možnostjo izbire pet- ali sedemsedežne različice, kar pomeni sedeže v dveh ali treh vrstah.

Za pogon skrbi 100 kilovatni elektromotor z navorom 260 Nm, napaja pa ga 50 kWh baterija, kar je v teoriji recept za približno 280 kilometrov dosega, nanj pa seveda vpliva način vožnje. Izbrati je možno med tremi načini vožnje, pri čemer varčni način omeji komfortne funkcije v kabini in delovanje elektromotorja na 60 kW, v običajnem načinu deluje motor z močjo 80 kW, v načinu sport pa s polno zmogljivostjo 100 kW. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 135 km/h.

Čeprav se je klasični Berlingo kot potniško vozilo poslovil, pa je v tovorni različici, oziroma kot predstavnik segmenta N1, obdržal termičen motor. Klasični dizelski Berlingo bo še vedno lahko prevažal potnike, le da bo moral vsebovati nekaj posebnosti. Homologiran bo kot tovorno vozilo, v notranjosti pa bo moral imeti obvezno pregrado med potniškim in tovornim predelom, namesto klasične šipe pa bo imel v tretji vrsti na njenem mestu kovinsko polnilo. Za razliko od svojega tovornega predhodnika pa ne bo več registriran le za 4 osebe, pač pa za 5. Od običajnega osebnega avta se razlikuje tudi v tem, da ga bo moral lastnik vsako leto peljati na tehnični pregled. Omogočal pa bo zelo varno natovarjanje tovora vse do vrha, pravne osebe pa ga bodo lahko kupile z določenimi davčnimi ugodnostmi.

Tovorni Berlingo bo imel pod pokrovom 1,5-litrski dizelski motor z dvema stopnjama moči, pri močnejši različici pa bo na voljo tudi osemstopenjski samodejni menjalnik.

Cena tovornega Berlinga s termičnim motorjem se bo začela pri dobrih 20 tisočakih, za električnega Berlinga pa bo potrebno odšteti od 31.500 evrov dalje, v ceno pa niso vštete morebitne subvencije.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto