Japonska rdeča strast in udobje domačega ognjišča
Mazda CX-30 GT Plus Skyactiv-X 186
Japonska rdeča strast in udobje domačega ognjišča
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
10.05.2022 01:00

Med glavnimi Mazdinimi odlikami, ki so skupne praktično vsem modelom znamke, je udobje med vožnjo, ki daje občutek prestiža in razkošja. Za voznike, ki želijo ta občutek združiti z s vse bolj priljubljeno karoserijsko obliko športnega terenca, je Mazda ponudila odgovor v modelu CX-30.

Urša Prosenjak

Kot nakazuje že ime, gre za bližnjega sorodnika kombilimuzine Mazde 3. Zgrajena sta na enaki platformi, močno podobnost pa opazimo tudi v potezah zunanjosti. Sprednji del je podaljšan in se zaključuje z značilno masko znamke, zadnji del pa je zaobljeno prisekan. CX-30 je sicer nekoliko bolj dvignjen od tal in posledično se v njem tudi sedi višje. Moj tokratni spremljevalec je identiteto znamke razkrival že na daleč s še eno lastnostjo: krasila ga je Mazdina trenutno najbolj prepoznavna barva Soul Red Crystal, ki si zasluži nekoliko več naše pozornosti.

Japonska rdeča strast in udobje domačega ognjišča

Najprej kratek pogled v preteklost. Rdeča barva je del Mazdine zgodovine že od samega začetka. Gre za barvo, ki je globoko zakoreninjena v japonsko kulturo ter zaznamuje moč in strast, na japonski zastavi pa celo ponazarja sonce. Upoštevaje vse to, so se pri Mazdi odločili, da bodo ustvarili najlepši odtenek rdeče barve na svetu. Ustvarjanje barve Soul Red Crystal je bil izziv, ki je zahteval razvitje novega načina barvanja avtomobilov. Preplet svetlobe in oblike je Mazdo navdihnil za ustvarjanje barve z izjemno globino in kakovostjo odseva. Pri razvojnem procesu sta tako tesno sodelovala oblikovalec barv in mojster lakiranja, da bi zagotovila, da se bo zasnovana barva v popolnosti prenesla na avto. Da bi dosegli želen učinek, je bilo potrebno avtomobile barvati ročno, kar je bilo izvedljivo pri konceptih, za serijske avtomobile pa je bilo potrebno najti drugačno rešitev. Razvili do novo tehniko, proces Takuminuri, s katerim so slikarske robote učinkovito naučili podvajati tehnike najboljših Mazdinih mojstrov lakiranja. Barva se nanaša v treh korakih, ki združuje visokokakovostne tehnike in večjo pozornost do detajlov. Rezultat je odtenek Soul Red Crystal, ki izraža živahnost in energijo s povečano globino in sijajem, hkrati pa ponazarja lepoto in prefinjenost dizajna.

V potniški kabini prepoznamo že znano kombinacijo japonske filozofije in nemških standardov dojemanja prostora. Notranjost je v zanimivi rjavo-črni barvni kombinaciji, infotainment zaslon je pomaknjen nekoliko globlje, ker pa ga upravljamo z gumbom na sredinski konzoli, njegova oddaljenost ne predstavlja težave. Digitalni zaslon za volanom je dobro pregleden, informacije o trenutni hitrosti pa spremljamo na projekcijskem head-up zaslonu. Materiali so kakovostni, kar še dodatno prispeva k premijskemu vzdušju. Ta se nadaljuje tudi med vožnjo, kjer hitro opazimo odsotnost odvečnega hrupa, prav tako pa ne bomo slišali škripanja plastike in podobnih neželenih zvokov.

Japonska rdeča strast in udobje domačega ognjišča

Pod pokrovom se nahaja najnovejša različica Mazdinega revolucionarnega motorja Skyactiv, ki je zaradi rahle podpore elektrike dobil predpono »e«. Dvolitrski bencinski e-Skyactiv G z blago hibridno tehnologijo in z močjo 137 kW je povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki moč prenaša na prednja kolesa. Njegova posebnost je tehnologija nadzorovanega kompresijskega vžiga goriva brez svečke, pri nizkih vrtljajih deluje z vžigalno svečko, v srednjih pa je vžig kompresijski kot pri dizlu in obljublja manjšo porabo, ki je bila v našem primeru 6 litrov na 100 kilometrov. Volan je natančen, podvozje pa dobro uravnoteženo, kar omogoča udobno potovanje potnikom, vozniku pa  zabavno vožnjo, ki je zahvaljujoč naboru asistenčnih sistemov tudi precej sproščujoča.

Ob vsakem avtu, s katerim preživim nekaj časa, ocenim njegove lastnosti po določenih kriterijih in tako kot se včasih zgodi, da kakšna lastnost močno izstopa v plus ali minus, pa se kdaj zgodi, da je kakšen avto tako umirjeno prijeten za vožnjo in preživljanje časa v njem, da enostavno ne vem, kaj povedati o njem, razen preproste ocene, da je »fajn avto.« Takšen je Mazdin CX-30. Vožnja z njim je udobna in prijetno sproščujoča, na pogled je privlačen, ker je v svojem bistvu terenec se v njem sedi nekoliko višje, kar je meni osebno všeč. Če bi iskala avto, ki mi vzbuja občutek domačnosti, ki predstavlja prijetnost domačega ognjišča in deluje kot varen pristan, potem je to to.

Za osnovno različico CX-30 je potrebno odšteti 28.190 evrov, cena testnega modela pa je znašala 33.320 evrov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2021 NjenAvto