V poletnih mesecih so visoke temperature v notranjosti avtomobilov v najboljšem primeru huda nevšečnost, v hujših primerih pa lahko privedejo do tragedije. Obeta pa se rešitev.
Izraelski startup SolCold razvija material, ki uporablja tako imenovano anti-Stokesovo fluorescenco, da odbije sončno toploto in tako zniža temperaturo v avtomobilih in zgradbah. Tehnologija je pritegnila zanimanje večjih proizvajalcev avtomobilov, kot sta Toyota in Volkswagen, Volkswagnov Polo pa je sodeloval na nedavnem prikazu premaza, ki se nanese na avto kot folija.
Da bi dokazal svojo učinkovitost, je SolCold na sončen dan pripeljal tri bela vozila, eno s premazom in dve brez. Prvi Polo brez SolColda je dosegel temperaturo 55 °C, medtem ko je prevlečeno vozilo doseglo temperaturo 37 °C. Temperatura je še vedno visoka, vendar je bistveno nižja v primerjavi z avtomobilom brez premaza. Tretji avto, ki je bil brez premaza in je bil parkiran pod senčnikom, je v kabini dosegel temperaturo 40 °C. To pomeni, da je bil premaz SolCold v tej demonstraciji celo učinkovitejši od sence pri ohranjanju nizke temperature avtomobila.
SolCold navaja, da lahko njihov material, odvisno od velikosti kabine avtomobila, zniža temperaturo za 20 do 70 odstotkov. To bo zmanjšalo pritisk na klimatsko napravo in, kot poudarja proizvajalec, bi lahko rešilo življenja, če v vozilu ostane otrok ali hišni ljubljenček.
Material uporablja večplastno konstrukcijo. Srednje plasti absorbirajo energijo, ki prihaja iz sonca, in jo ponovno oddaja pri višjih frekvencah. Spodnja plast medtem odbija svetlobo, ne da bi jo absorbirala.
Izdelek je trenutno v fazi prototipa, za proizvodnjo pa bi lahko bil pripravljen še letos. Volkswagen bo ta sistem uporabil še na drugem prototipu, nato pa je možna serijska proizvodnja. Izdelek bi lahko bil zelo koristen tudi za električne avtomobile, kjer je vsak prihranek energije še posebej pomemben.
Prijava omogoča lažje komentiranje.