Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Mozaik popolnosti
BMW i4 eDrive40 Gran Coupe M Sport
Mozaik popolnosti
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
11.12.2022 21:30

BMW je desetletje po pionirskem i3 svojo električno pot zapeljal v dve smeri. Na eni strani ponuja modele, ki so razviti izključno za električni pogon, na drugi strani pa trend elektrifikacije zahteva tudi modele, ki so električne različice uveljavljenih modelov s tradicionalnim pogonom. Eden takšnih je i4.

Urša Prosenjak

Prvi BMW-jev električni Gran Coupe je oblikovan tradicionalno in na prvi pogled ne razkriva električnega srca, prepoznamo ga le po zaprti maski in opcijskih modrih poudarkih. Njegova oblika in dimenzije so enake klasični kupejevski štirici s termičnim pogonom, na zaprti maski pa počiva že znana ogromna ledvička.

Mozaik popolnosti

V notranjosti je prepoznavna BMW-jeva ergonomija, sedeži nudijo odličen bočni oprijem, kljub nizkemu sedenju je preglednost dobra. Informacijsko-zabavni sistem je osma generacija sistema iDrive, kar vključuje dva zaslona v ukrivljenjem ohišju, podatke o vožnji pa na vetrobranskem steklu vidimo tudi v obliki head-up projekcije.

Mozaik popolnosti

Izjemna estetika in udobje pa skoraj nekoliko zbledita, ko zaženemo motor. Električni pogon že sam po sebi daje slutiti, da bo vožnja zabavna, ker pa imamo opravka z BMW-jem, so pričakovanja upravičeno še večja. Elektromotor je nameščena na zadnji pogonski osi in ima moč 250 kW ter takojšnji navor 430 Nm, kar pomeni 5,7 sekunde do stotice. Hitrost je elektronsko omejena na 190 km/h. Izbiramo lahko med različnimi načini vožnje, od varčnega do športnega, pri čemer je prav slednji najzabavnejši, podkrepljen pa je tudi z »vesoljskim« zvokom, ki nadomesti električno tišino.

Na cesti se električna limuzina nadvse lepo obnaša. Baterija je nameščena v dnu, zaradi česar je težišče nižje, lega na cesti pa odlična. Skupaj z dobro vodljivostjo in športnim podvozjem M so rezultat dinamične vozne lastnosti. Regenerativno zaviranje se s pomočjo navigacije ter podatkov kamere in tipal prilagaja razmeram na cesti, kar pomeni, da ob zaznavanju avtomobilov pred sabo ali ob približevanju semaforjem močneje zavira.

Mozaik popolnosti

Ob zmogljivostih, ki bodo prepričale tudi največje elektroskeptike, sem se nehote spomnila na vprašanje, ki ga, kadar govorimo o električih avtomobilih, zelo pogosto slišim od dvomljivcev: »Že mogoče, da je dober avto, ampak, ali bi z njim prišel iz Ljubljane do Dravograda?« Ob električni BMW-jevi štirici se lahko takšnemu vprašanju zgolj pokroviteljsko nasmehnemo. Odgovor je na dlani: seveda bi, pa ne le iz Ljubljane do Dravograda, tudi nazaj. Dvakrat. Z enim samim polnjenjem. Povsem napolnjena baterija zadošča za več kot 450 kilometrov, čeprav je končni izplen odvisen od tega, ali bomo večino časa vozili v varčnem ali v športnem načinu, pa tudi od tega, ali bomo vozili umirjeno po magistralkah, ali pa z najvišjo možno hitrostjo po nemški avtocesti.

Mozaik popolnosti

Pri i4 ne morem opredeliti ene same izstopajoče lastnosti, s katero me prepriča in navduši, ker je vsaka naslednja nov kamenček v mozaik popolnosti, za piko na i pa poskrbi cena. Za električna vozila velja, da so znatno dražja od svojih različic s termičnimi motorji, tu je pa situacija drugačna. Ob primerljivem dosegu in še boljši vozni dinamiki ni cena nič višja od cene dizelske štirice. V osnovni izvedbi je za električno kupejevsko limuzino potrebno odšteti 54.300 evrov, z bogato dodatno opremo, kakršno je imelo testno vozilo, pa se je cena povzpela na dobrih 75.000 evrov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto