Nissan X-Trail je v svojih več kot dveh desetletjih obstoja prepričal že več kot 6 milijonov kupcev, kar je občudovanja vredna številka, sploh če upoštevamo dejstvo, da je svojo ofenzivo trga začel v obdobju, ko mu SUV-ji še niso dominirali. V trenutni četrti generaciji je doživel revolucionarno prenovo.
Začnimo z zanimivostjo: aktualni X-Trail je svojo svetovno premiero doživel prav v Sloveniji. Čeprav ga takrat nisem uspela spoznati, pa sva se srečala razmeroma zgodaj, saj je bil eden izmed kandidatov v kategoriji velikih SUV-jev v izboru WWCOTY. In če za hipec preskočimo na konec – kot za šalo je pometel s konkurenco in naposled tudi osvojil naslov Najboljši velik SUV leta 2023 po izboru novinark. Zdaj pa se vrnimo na začetek.
Nissan X-Trail, ki se v ZDA prodaja kot Nissan Rogue, je čez lužo najbolje prodajan Nissanov model. Lansiran leta 2000 je že v prvi generaciji osvojil srca kupcev, z vsako naslednjo generacijo pa se je naklonjenost trga le še povečevala. V najnovejši četrti generaciji pa je napravil velik preskok proti električni prihodnosti.
S tipičnimi terenskimi potezami deluje dokaj robustno, ima pa značilen Nissanov obraz. Sicer je privlačen avto lepih potez, vendar deluje nevsiljivo, lahko se skrije v množici. Izstopa sicer zaradi svojih dimenzij, sam izgled pa je dokaj konformističen. Če nam na prvi pogled ne vzbuja posebno močnih občutkov, pa je nekaj povsem drugega, ko sedemo za volan. Občutek je nadvse prijeten, sedi se visoko, preglednost je odlična, voznikovo mesto pa je zelo prilagodljivo, da zlahka najdejo pravi položaj tudi vozniki najbolj ekstremnih dimenzij. Potniška kabina je ergonomsko zasnovana, zlasti je z ustrezno postavitvijo olajšano upravljanje infotainmenta. Precej je še fizičnih gumbov, kar omogoča intuitivno vožnjo in zmanjša čas odvračanja pogleda s ceste. Informacijsko zabavni zaslon je pregleden in ima logično razporeditev, zato je zelo enostaven za uporabo. S podobno pregledostjo se lahko pohvali digitalni zaslon za volanim, osnovne informacije pa se projicirajo tudi na vetrobransko steklo. Klimatska naprava se regulira ločeno za prvo in drugo vrsto sedežev, potniki na zadnji klopi si lahko klimatizacijo urejajo tudi sami. Ob tem velja še poudariti, da se zadnja vrata odpirajo skoraj pod kotom 90 stopinj, kar močno olajša vkrcavanje tako otrok kot tudi starejših družinskih članov.
Na dokaj visoki sredinski konzoli je gumb za izbiro voznega načina, ki poleg standardnega, eko in športnega načina ponuja še snežni način in način za brezpotja, poleg njega in prestavne ročice pa sta še dva prostora za pijačo in velik predal za shranjevanje. Dodatna odlagalna polica je še pod sredinsko konzolo. Poleg več USB vhodov je novejšim telefonom na voljo tudi polnilna plošča za brezžično polnjenje.
Največja novost četrte generacije X-Traila pa se skriva pod pokrovom motorja. Zelo poenostavljeno mu lahko rečemo, da je bencinski električar. Za pogon skrbi Nissanov inovativni sistem e-Power, ki je sestavljen iz bencinskega in električnih motorjev. Kolesa poganjata dva elektromotorja, za vsako pogonsko os eden, kar daje med vožnjo občutek povsem električnega vozila. Energijo za zagon elektromotorja ustvarja napredni 1,5-litrski turbo motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, ki napaja 1,8 kWh baterijo, po potrebi pa lahko dovaja energijo tudi neposredno elektromotorju. V praksi to pomeni izkušnjo električnega vozila brez strahu pred prazno baterijo in brez dogotrajnega polnjenja. Skupna moč motorja je 157 kW, navor pa 330 Nm.
Ker gre v osnovi za električno vožnjo, je X-Trail opremljen tudi s funkcijo e-Pedal, ki omogoča močnejšo regeneracijo energije in vožnjo samo s stopalko za plin, pri čemer zavoro uporabimo le za popolno ustavitev vozila. Poraba je tudi nižja kot pri klasičnem hibridu in znaša okoli 5 litrov na 100 kilometrov.
Kljub večjim dimenzijam je X-Trail enostaven za upravljanje in vzorno sodeluje z voznikom, ne glede na izbrano pot, naj gre za brezpotja, avtocesto, ali pa karkoli vmes. S svojo prostornostjo in praktično pa je tudi odličen družinski avto, ki ponuja tudi opcijsko izbiro sedmih sedežev. Za podobno opremljen X-Trail, kot je bil moj prijateljček, je potrebno odšteti okoli 48.000 evrov.
Prijava omogoča lažje komentiranje.