Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Tudi malček je lahko križanec
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i Limited
Tudi malček je lahko križanec
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
01.05.2023 12:57

Mestni malčki so segment, ki kljub vse večjim težavam urbane mobilnosti počasi izumira, z elektrifikacijo pa se zdi njihov konec še bolj neizbežen. Toyota temu trendu kljubuje s svojim miniaturnim skoraj križancem, modelom Aygo X.

Urša Prosenjak

Toyota Aygo je bil prisoten na evropskem trgu dobro desetletje in pol. Med letoma 2005 in 2021 se je razvil skozi dve generaciji, sčasoma pa se je naklonjenost kupcev vse bolj začela usmerjati h križancem. Mnogi proizvajalci so na tej točki svoje malčke zaradi previsokih stroškov opustili, Toyota pa ga je zgolj predelala. Dodali so mu nekaj lastnosti križanca, ki jih ponazarja križec za imenom.

Miniaturni križanec v začimbni barvi Juniper, ali brin po slovensko, je dokaj masivnega videza, ki ga dopolnjujejo črne plastične obloge blatnikov in črni vstavki na bokih zadaj. Sicer ni namenjen za prehuda brezpotja, saj je od tal dvignjen le za centimeter več od predhodnika, kar pa je čisto dovolj za kakšen robnik ali parkiranje na pločniku. K zanimivi zunanjosti prispeva tudi streha nenavadne valovite oblike, ki obenem poskrbi še za nižji zračni upor.

Tudi malček je lahko križanec

Značaj križanca nekoliko bolj občutimo v notranjosti, kjer sedimo 5,5 cm višje, kot v predhodniku, kar prispeva k boljši preglednosti in večjemu udobju. Ureditev notranjosti je razmeroma minimalistična, vendar vzbuja prijetne občutke. Popestrijo jo poudarki v živahni oranžni barvi Chili, zanimivi so tudi okrogli zračniki, vrtljivi v vse smeri, ki na prvi pogled delujejo nekoliko preprosto in nizkocenovno, a so izjemno uporabni in praktični.

Največ pozornosti pritegne ogromen oranžno obrobljen oval sredi armaturne plošče, sredi katerega je nameščen zaslon informacijsko-zabavnega sistema. Pod zaslonom najdemo še priročno poličko za telefon, ki je obenem tudi polnilna postaja. Sredinska konzola je nekoliko nižja, na njej pa je klasična ročna zavora, odlagalni mesti za skupno tri pijače (en prostorček je namenjen potnikom na zadnjih sedežih) in prestavna ročica.

Tudi malček je lahko križanec

Zadnja klop se pričakovano ne ponaša s posebno prostornostjo, prostora je dovolj le za kakšno torbo ali nekaj vrečk z nakupom. Potniki, zlasti manjši in vitkejši, se bodo že peljali, čeprav morda ne najudobnejše. Vrata se odpirajo pod zelo majhnim kotom, kar precej oteži nameščanje otroškega sedeža in nato še vkrcavanje otroka vanj. Po drugi strani pa je pohvalni prostoren prtljažnik, ki ponuja 231 litrov osnovne prostornine, kar je za ta segment kar precej. Dno prtljažnika pokriva odstranljiva gumijasta podlaga, ob straneh sta pričvrščevalna kaveljčka, zadnje sedeže pa podremo s potegom za sivi zanki, ki ju najdemo v prtljažniku na hrbtni strani naslonov.

Omeniti velja še bočno odpiranje zadnjih oken, ki ima nekolikšen retro pridih, saj ga danes le še redko srečamo.

Tudi malček je lahko križanec

Pod pokrovom motorja je litrski trivaljnik z močjo 53 kW, povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Slednji je občutno boljša izbira od CVT menjalnika, ki je prav tako v ponudbi. Poraba je nizka, pri vožnji izven avtoceste se zadržuje rahlo pod 5 litri, na avtocesti se pa seveda nekoliko poveča.

Miniaturnega križanca se da odpeljati že za slabih 16 tisočakov, z nekaj dodatne opreme, kot jo je imel naš spremljevalec, pa se cena povzpne na slabih 23 tisočakov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto