Lahko BMW utemelji filozofijo športnega dizelskega karavana?
Zamisel BMW-jevega karavana se mi je v osnovi zdela nenavadna. S paketom opreme M Sport še toliko bolj. Ampak gre za moje osebno mnenje ali, če hočete, predsodek, da so karavani dolgočasna delovna živinčeta, BMW pa proizvaja avtomobile za hitrostne užitke in zabavo. Pred pred dizelskim BMW karavanom je bila torej zahtevna naloga, da me prepriča v smiselnost svojega obstoja.
Na pogled je M340 nepričakovano privlačen. Linije so zlasti v sprednjem delu izrazito športne in tudi karavanski zadek ne daje pretirano tovornega videza. Pričujoči primerek je nosil eno izmed barv BMW-jevega programa Individual, natančneje odtenek Zamrznjeno siva. Na prednji maski je elegantno ozka ledvička, nad njo pa BMW-jev logotip s posebno grafiko ob 50-letnici oddelka M.
Notranjost je športno zasnovana, prepoznamo pa dvojni zaslon v ukrivljenem ohišju, ki zavzema večji del armaturne plošče in ki ga je BMW namenil svojim najnovejšim modelom. Fizičnih gumbov je malo, velik del funkcij, med drugim tudi klimatizacijo, uravnavamo skozi zaslon infotainmenta. Velik poudarek je tudi na povezljivosti s telefonom, številne funkcije lahko upravljamo oddaljeno s pomočjo aplikacije ali pa digitalnega ključa, na katerem lahko preko zaslona preverimo stanje avtomobila, denimo odprtost oken ali zaklenjenost vrat. Program individualizacije omogoča tudi živahno barvno popestritev v potniški kabini, v našem primeru je bila to intenzivno modra barva, ki pušča za sabo deljena mnenja opazovalcev, ampak nam je bila všeč.
Če dizelski karavan še ne bi prepričal z estetiko, bi nesporno prepričal s svojim nastopom na cesti. Poenostavljeno povedano, ko sedimo za volanom, se ne počutimo, da vozimo avto, v katerega bi lahko natrpali kup družinskih ali delovnih pripomočkov umirjenega voznika srednjih let. Trilitrski šestvaljni turbo motor z močjo 250 kW, povezan z osemstopenjskim menjalnikom, potrebuje do stotice le 4,7 sekunde in je kot nalašč tako za športno in dinamično vožnjo, kot tudi za umirjeno in varčno, s porabo okoli 6 litrov.
Prtljažnik ponuja 500 litrov osnovne prostornine, ki jo lahko povečamo še za dobrih 1000 litrov, kar je dovolj za bolj ali manj kakršno koli kramo, ki bi jo želeli ali morali prevažati.
V povsem osnovni izvedbi se da M340d dobiti že za dobrih 71 tisočakov, če pa si privoščimo še malce luksuza in ekstravagance, kot je je imel pričujoči primerek, pa nanese končna cena na dobrih 95.000 evrov.
In odgovor na vprašanje z začetka? Je sploh potrebno odgovoriti?
Prijava omogoča lažje komentiranje.