

Kia XCeed je na svet pokukal leta 2019 kot najbolj terenska različica družine Ceed, vseeno pa nima toliko terenskega značaja, da bi zato žrtvoval eleganco ostalih modelov, ki je zlasti izražena pri ProCeedu. Zdaj je dobil medgeneracijsko osvežitev, ohranil pa je svojo segmentno edinstvenost.
Kii je z Xceedom uspelo nekaj, česar nekateri proizvajalci niti niso poskušali, ker sploh niso vedeli, da bi bilo potrebno. Povprečen kupec avtomobila v Sloveniji se bliža petdesetim. To je človek, za katerega je običajen standard nekoč priljubljena kombilimuzina, hkrati pa tudi človek, ki se nerad tlači v nizke avtomobile in vstaja iz njih praktično s tal. Do vse bolj popularnih križancev je zadržan tako zaradi cene, kot tudi zato, ker ne vidi posebnega razloga za tak avto, če živi v urbanem področju. In tak človek bo sedel v novi Kia Xceed in se zaljubil.

Xceed je obdržal značilen izgled kombilimuzine. To pomeni podoben način vožnje in enako obvladovanje avta, pa tudi primerljivo porabo. V primerjavi s prvo generacijo pred osvežitvijo so dimenzije ostale enake, dobil pa je nove poteze sprednjega dela z nekoliko osveženo masko, prenovljena sta prednji in zadnji odbijač, LED žarometi in zadnje luči, ki imajo simpatičen videz satovja. Ob stilski osvežitvi je Kia tudi osvežila Xceedovo garderobo in mu namenila tri nove barvne izbire. Ena izmed njih, narejena posebej zanj, je Celadon Spirit Green, ki je krasila mojega prijateljčka. Ponašal se je tudi z najvišjim paketom opreme GT Line, ki mu daje nekoliko bolj športni pridih, za kar poskrbijo tudi črni detajli.

Če je zunanjost ostala v veliki meri podobna, pa je v notranjosti drugačna zgodba. Prenova je izrazita-Veliko več je digitalizacije, informacijsko-zabavni zaslon je večji, nov je tudi prisekan volan, ki je posebnost opreme GT Line. Na sredinski konzoli je polnilna postaja za brezžično polnjenje pametnih telefonov, ob njej pa vhoda USB-C in USB-A, sicer pa je nad sredinsko konzolo in pod zaslonom še vedno nekaj fizičnih gumbov za reguliranje klimatske naprave, kar v končni fazi pomeni dobro ravnovesje med analognim in digitalnim okoljem. Sedi se dokaj visoko, ne tako visoko kot v pravem križancu, pa tudi ne tako nizko kot v klasični kombilimuzini. S prostornostjo bodo zadovoljni tudi potniki na zadnji klopi, v prtljažniku pa je prostora za 426 litrov prtljage.

Pod pokrovom motorja je 1,5-bencinski motor z močjo 117,5 kW, povezan z dvosklopčnim sedemstopenjskim avtomatiziranim menjalnikom, ki omogoča tudi ročno izbiranje prestav z obvolanskimi lopatkami. Podvozje je prilagodljivo, neravnine spodobno pobira, nagibanja v ovinkih pa ni pretirano opaziti. Medgeneracijska prenova je prinesla tudi več sodobnih asistenčnih sistemov, ki so nekateri že del standardne opreme pri vstopnem modelu, v primeru vrhnje različice GT Line pa so praktično vsi asistenčni sistemi že vključeni. Poleg vzvratne kamere in zadnjih, prednjih in stranskih senzorjev je tu še radarski tempomat, opozorilo na mrtve kote in drugi, večinoma pa delujejo pohvalno in vzorno. Kanček kritike moram nameniti le sistemu za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, ki nadležno piska, potrebno ga je pa izklopiti vsakič po ponovnem zagonu motorja, saj si ne zapomni izbire.

Arhetipski kupec z začetka pripovedi je sicer statistična entiteta, sem pa ob opisu imela v mislih tudi konkretnega voznika, na katerega sem pomislila že, ko sem pred meseci na novinarski predstavitvi prvič videla Xceeda. Dosedanji voznik kombilimuzine francoskega proizvajalca, danes stare dobro desetletje, sam pa je ravno prečkal starostno mejo povprečnega kupca. V letih, ko se počasi že pripravlja na znižanje dohodka, ki ga prinese upokojitev, bi si rad še privoščil nov avto, ki bo dovolj velik, da lahko vendarle pelje na izlet odraščajoče otroke ali pa se z njim odpravi na morje, obenem ima do avta določene ergonomske zahteve, pri petdesetih pa se tudi ne želi ukvarjati s kopico novih funkcij. Zlasti nezaupljiv je bil do infotainmenta. Zeleni Xceed mu je bil takoj všeč, nadvse ga je očarala barva, ko si je ogledal notranjost, pa ga je presenetil ravno tako osovraženi infotainment, saj je spoznal, da zaslon ne štrli v vidno polje in da ni niti malo moteč.

XCeed je tako neke vrste vezni člen med kombilimuzino in križancev, kakršnih na trgu ni veliko, kar je njegova velika prednost. Obenem se lahko pohvali tudi s kar dostopno ceno, ki se v primeru vstopnega modela z osnovno opremo, litrskim motorjem in ročnim menjalnikom začne pod dvajsetimi tisočaki, testni primerek, ki je imel zmogljivejši motor, avtomatski menjalnik in najvišji paket opreme, pa je stal dobrih 31.000 evrov.
Prijava omogoča lažje komentiranje.