Ob razmeroma maloštevilnih ženskah v motošportu bi morda pomislili, da se je interes lepšega spola za to področje pojavil šele v zadnjih desetletjih, toda če hočemo najti pionirko avtomobilskih dirk.
Ob koncu 19. stoletja, v zlati dobi Evrope, so ženske vse odločneje uveljavljale svoj glas in utrjevale svoj prostor pod soncem. Ena izmed njih je bila baronica Hélène van Zuylen, rojena de Rothschild kot članica ugledne bančniške družine. Uveljavila se je kot pesnica in pisateljica, poznamo pa jo tudi kot eno izmed trojice prvih Francozinj v avtomobilizmu.
Njen mož, baron Etienne van Zuylen, je bil predsednik francoskega avtomobilskega kluba, ki je bil glavni organizator dirke Pariz-Amsterdam-Pariz leta 1898. Baronica se je dirke udeležila pod psevdonimom Polž in postala prva ženska, ki je tekmovala na mednarodni dirki motornih vozil. Dirka je potekala med 7. in 13. julijem, dolga pa je bila dobrih 1431 kilometrov. Prvi je na cilj pripeljal Fernand Charron, podatki o točnem dosežku baronice van Zuylen pa so se izgubili v breznu zgodovine. Znano je le, da je dirko uspešno zaključila, vendar se ni uvrstila med prvo petnajsterico. Njen dosežek z vidika rezultata morda ni bil spektakularen, a je bil vseeno velik korak za ženske v motošportu.
Leta 1901 se je želela preizkusiti na dirki Pariz-Berlin, vendar ji je udeležbo preprečila tehnična okvara že pred startom. Več sreče je imela edina preostala ženska med 122 tekmovalci je bila Camille du Gast, ki je uspešno zaključila dirko in se z zadnjega mesta povzpela na 33.
Hélène van Zuylen je prebila oviro in utrla ženskam novo pot. Pomagala je spremeniti družbeno okolje, ki je omogočilo ženskam spoznati hitrost in se vanjo zaljubiti.
Prijava omogoča lažje komentiranje.