Pred nekaj dnevi je minilo natanko četrt stoletja od tragične smrti princese Diane v enem izmed pariških tunelov. Nesreča je sprožila mnoga vprašanja, ki še danes nimajo odgovora. Eno izmed njih, ki sicer ni najbolj pereče izmed vseh, pove pa veliko o zagonetnosti preiskave, je tudi skrivnostno izginotje razbitin limuzine.
31. avgusta 1997 sta princesa Diana in njen partner Dodi Fayed prispela v Pariz in odšla na večerjo v Ritz. Ker sta bila deležna moteče pozornosti paparacov in javnosti, sta se odpravila v Fayedovo stanovanje, kjer bi imela več zasebnosti. Diana je bila takrat natanko eno leto ločena od princa Charlesa in naj bi načrtovala novo življenje s Fayedom, ugibalo pa se je tudi o skrivni nosečnosti in načrtovani snubitvi. Prav tako je v letu po ločitvi večkrat izrazila bojazen, da bi jo kraljeva družina ali Podjetje, kot jo je sama imenovala, skušala odstraniti – nemara prav z režirano nesrečo.
Da ne bi ob odhodu z večerje vzbujala še več pozornosti, sta nameravala restavracijo zapustiti z drugim avtom, medtem ko bi njuno uradno vozilo skupaj s spremstvom služilo kot vaba. Vkrcala sta se v črn Mercedes-Benz S280, ki sta ga najela pri Etoile Limousines, za volan je sedel Henry Paul, na sovoznikov sedež pa Trevor Rees-Jones, Fayedov osebni varnostnik.
Le nekaj minut za tem je v tunelu pod Place de l’Alma po bežnem trčenju z belim Fiatom Unom v poskusu znebiti se cele flote vozil paparacov Henry Paul izgubil nadzor nad limuzino in se zaletel s hitrostjo 193 km/h. Voznik, Diana in Dodi so v nesreči umrli, Rees-Jones pa je edini preživel, ker je bil pripet z varnostnim pasom.
Preiskava, ki je sledila, je postregla z nekaj odgovori in še več vprašanji, eno izmed njih je tudi to, kam je izginila limuzina. Lastnik razbitin Mercedesa, ki so neznano kje, ter lastnik podjetja Etoile Limousines, Jean-Francois Musa, se je v iskanju svojega avta obrnil na medije in pozval oblasti naj mu vrnejo razbitino. Pojasnil je, da jo želi razstaviti v muzeju. Do danes ni prejel nobenega odgovora, niti od britanskih, niti od francoskih oblasti.
Kje je torej avto? Vprašanje za več milijonov v najbolj dobesednem pomenu. Če bi se ostanki limuzine pojavili, bi se na trgu zbirateljskih predmetov lahko prodali za 11,6 milijona dolarjev, kar glede na razvpitost primera niti ni presenetljiv znesek. Obstaja namreč zelo specifičen segment trga, kjer bi tovrsten izdelek navrgel celo premoženje, pa ne kljub, pač pa prav zaradi njegove mračne preteklosti. To dejstvo tudi meče senco dvoma na Musovo trditev, da bi rad našel avto zgolj iz zgodovinarskih vzgibov.
Neposredno po nesreči je bila limuzina v rokah pariških pristojnih služb, ki so preiskovale vzroke nesreče. Nato je bila poslana v Veliko Britanijo, kjer so izvedli lastno preiskavo. Leta 2009 je bila, po več poskusih, da bi jo obdržali na Otoku, poslana nazaj v Francijo. Vladi obeh držav sta zagotovili, da bo razbitina zaradi spoštovanja do svojcev umrlih po koncu preiskave uničena.
Toda leta 2017 je časnik The Sun izvedel zasebno preiskavo, s katero so ugotovili, da vozila nikoli niso uničili, pač pa se je nahajalo v zabojniku le nekaj kilometrov izven Pariza, na smetišču, kjer so se zbirali brezdomci. Na avtu je manjkalo dvoje sprednjih vrat, razen tega pa je bil avto v enakem stanju kot takoj po nesreči.
Tabloidu sicer ni uspelo pridobiti fotografij razbitine, prav tako je od takrat naprej nihče ni videl, so jo pa omenili v kasnejšem dokumentarcu, kjer je navedeno, da je bil isti S280 uničen v nesreči decembra 1994 in kasneje popravljen ter ponovno registriran.
»Avto je uradno moj,« zatrjuje Musa. »Nimam pojma, kje je, vem pa, da sem njegov zakoniti lastnik in seveda ga hočem nazaj. Doslej bi mi ga že morali vrniti.«
Zgodbo o trčenju leta 1994 zanika in trdi, da je avto kupil kot novo vozilo neposredno pri Mercedesu. Prav tako ni imel nikoli podatkov, da bi bilo z avtom karkoli narobe.
Smrt princese Diane je naposled obveljala za nesrečo, ki sta jo povzročila alkohol in hitrost, v kombinaciji z objestnim in nepremišljenim vedenjem paparacov. Zaradi Dianine pomembne vloge v takratni družbi je bila njena smrt tragedija zgodovinskih razsežnosti, zato je najbrž najbolje za vse, da nesrečna limuzina nikoli več ne ugleda luči dneva.
Prijava omogoča lažje komentiranje.