Aston Martin Valkyrie bi lahko bil Ferrari. Ali če obrnemo drugače, brez Ferrarija ne bi bilo Valkyrie. Najbolj ekstremen cestni avto je namreč rezultat Red Bullovega prizadevanja, da bi pod svojo streho obdržal Adriana Neweya.
Adrian Newey je eden najuspešnejših inženirjev v zgodovini Formule 1, 12 njegovih dirkalnikov je osvojilo prvenstvo in več ekip se je z njegovo pomočjo in zahvaljujoč njegovim izvirnim oblikovalskim rešitvam prebilo v ospredje in v vrh motošporta. Danes ga svet pozna kot inženirja, ki je sestavil zmagovalni dirkalnik nepremagljivega Maxa Verstappna, toda le malo je manjkalo, pa bi se pred nekaj leti kolesje zgodovine obrnilo v povsem drugo smer. V obdobju, ko je zmage eno za drugo nizal Mercedes z Lewisom Hamiltonom za krmilom dirkalnika, je k Neweyu pristopil Ferrari in ga povabil V Maranello.
»Le malo je manjkalo, pa bi Adrian odšel,« se danes spomina vodja ekipe Red Bull Racing Christian Horner. »Kakšne pol ure, pa bi podpisal pogodbo.«
Ferrari je namreč Neweyu ponudil nadvse mikaven dogovor. Dnevno bi z letalom potoval iz Monaka v Maranello, podjetje pa bi mu pomagalo z davki. Poleg tega bi lahko še oblikoval cestni avto.
Da bi preprečili odhod svojega najboljšega inženirja, so morali v Red Bullu hitro ukrepati in ponuditi nekaj vsaj enako mamljivega, če ne še boljšega. Christian Horner je tako Neweyu ponudil, da bo lahko tudi pri Red Bullu oblikoval cestni avto. Njihov glavni sponzor je bil takrat Aston Martin, zato se je Horner s predlogom obrnil k direktorku Andyju Palmerju.
»Imamo najboljšega oblikovalca vseh časov, vi pa imate odlično znamko. Mi tega avta ne moremo financirati, bi pa bilo smiselno, da se oblikovalec in znamka povežeta,« je Horner predstavil svoj predlog prvemu možu britanskega proizvajalca avtomobilov, menda dobesedno v angleški krčmi.
Hornerjeva zamisel je padla na plodna tla in obrodila sadove. Newey je ostal pri Red Bullu in sčasoma razvil legendarni dirkalnik, s katerim Max Verstappen pušča tekmece daleč za sabo. Red Bull je držal obljubo in skupaj z Aston Martinom že v letu 2016 napovedal nov superšportnik s kodnim imenom AM-RB 001. Leto kasneje so objavili njegovo uradno ime, proizvodnja pa se je naposled začela leta 2021.
Projektu se je pridružil še Cosworth in zanj izdelal 6,5-litrski V12, Rimac pa je dobavil hibridni sistem KERS. Rezultat je skupna moč 1.140 konjev. Newey je za avto ustvaril visoko aerodinamično karoserijo. Končni rezultat je nedvomno najbolj divji in morda najbolj zapleten cestni avtomobil, kar jih je svet kdaj videl, ki lahko dominira na dirkališču, obenem pa se lahko pelje v trgovino po živila. Hkrati se je začela nova doba prevlade Red Bulla v F1. In zahvala za vse to gre Ferrariju.
Prijava omogoča lažje komentiranje.