Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo
Mazda3 e-Skyactiv G 150 2.0 Exclusive Line
Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
12.11.2023 13:56

Mazda3 je na trgu že polni dve desetletji, v tem obdobju pa je doživela temeljito preobrazbo in evolucijo, obenem pa ostala zvesta dediščini znamke.

Urša Prosenjak

Mazdina predstavnica v segmentu družinskih avtomobilov, v segmentu C, je na trgu kot limuzinska izvedba in kot kombilimuzina. Slednja mi je tokrat delala družbo in skupaj sva spoznavali čudoviti novi svet evropske zakonodaje. A o tem nekoliko kasneje.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

Trenutno je Mazda3 sredi svoje četrte generacije in s svojo prababico prve generacije nima skoraj nič skupnega. Tako oblikovalci kot inženirji so sledili sodobnim smernicam in rezultat je tehnično napredna kombilimuzina privlačnih športnih linij s podaljšanim prednjim delom, ki se zaključuje z značilno masko znamke, zadnji del pa je zaobljeno prisekan. Pričujoča predstavnica je bila odeta v sivomoder odtenek, ki uradno nosi ime Polymetal Grey.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

Potniška kabina ni bila deležna kakšne radikalne prenove, na sredinski konzoli najdemo že znan gumb za upravljanje infotainmenta, ki ima zaslon pomaknjen precej globlje proti vetrobranskemu steklu, kot smo vajeni pri drugih proizvajalcih. Informacije o vožnji in stanju vozila so vozniku na voljo na preglednem digitalnem zaslonu za volanom in na projekcijskem head-up zaslonu. Pod zaslonom infotainmenta najdemo polnilno postajo za indukcijsko polnjenje pametnih naprav, levo od multifunkcijskega volana pa je dobro skrit gumb, ki bo bržkone eden bolj uporabljanih kontrolnikov v novih modelih avtomobilov. Tudi o tem nekoliko kasneje.

Mazda 3 s paketom opreme Exclusive Line se, tako kot smo pri Mazdi vajeni, ponaša z udobjem in občutkom razkošja med vožnjo. Gre za faktor X, nekaj, česar se ne da razložiti, ampak v Mazdinih avtomobilih je drugačen občutek. Vožnja je mehka in gladka ter predstavlja sproščujočo izkušnjo tako za voznika kot tudi za potnike, ki imajo kar spodobno veliko prostora tudi na zadnji klopi, prtljažnik pa lahko sprejme do 334 litrov prtljage. Če sta v avtu le voznik in največ en sopotnik, lahko s podrtjem zadnjih sedežev prtljažni prostor povečamo na 1026 litrov.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

K prestižnemu občutku vožnje sicer volumenskega modela znatno prispeva pogon.  Pod pokrovom se skriva kar dvolitrski bencinski e-Skyactiv G z blago hibridno tehnologijo in z močjo 110 kW, povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Posebnost motorja Skyactiv je tehnologija nadzorovanega kompresijskega vžiga goriva brez svečke, pri nizkih vrtljajih deluje z vžigalno svečko, v srednjih pa je vžig kompresijski kot pri dizlu in obljublja manjšo porabo, ki je bila v našem primeru okoli 6 litrov na 100 kilometrov. Volan je natančen, podvozje pa je dobro uravnoteženo, kar je preizkušen recept tako za dinamično vožnjo kot tudi udobno potovanje. K temu svoje prispevajo še asistenčni sistemi z nadzorm mrtvega kota, opozarjanjem na prečni promet zadaj in mnogimi drugimi, da o vzvratni kameri z dobro ločljivostjo sploh ne govorimo.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

Zdaj pa se vrnimo k temu, kar smo že dvakrat napovedali. Moja tokratna družabnica pa je imela nekaj, česar njene predhodnice niso imele. Asistenčni sistem, ki se imenuje pomoč za uravnavanje hitrosti. Sicer je že brez tega Mazda3 bogato opremljena s celim spektrom varnostnih in asistenčnih sistemov, med katerimi so takšni, ki jih cenimo kot nepogrešljive, kot naprimer vzvratna kamera, parkirni senzorji in opozorilo na nalet, pa tudi takšni, ki jih nekateri vozniki ne potrebujemo in si jih raje izklopimo, saj so nam prej v nadlego kot pomoč. Letos poleti pa je začela veljati nova direktiva Evropske unije o tehničnih lastnostih novih vozil, ki zahteva, da morajo imeti novi modeli obvezno vgrajene določene varnostne sisteme, med katerimi je tudi inteligentni omejevalnik hitrosti. V praksi je to pomenilo, da je Mazda3 vsakič, ko je »zagledala« tablo za omejitev hitrosti, začela s piskanjem opozarjati, če nisem pravočasno upočasnila. Če sem upočasnila in kasneje presegla omejitev, je ponovila vajo. Četudi se vestno držimo omejitev hitrosti, si lahko predstavljamo, da je vožnja skozi mesto, polno uličic z območji umirjenega prometa, precej živce parajoča. Predvsem sta težavo predstavljala dva dejavnika: upravljalci cest določenih prometnih znakov ne odstranijo povsem in jih pozabljene po končanem delu na vozišču še nekaj časa pustijo ob cesti, po drugi strani pa Mazda3 zelo dobro opazuje, vendar ne loči med prometnimi znaki, ki veljajo zanjo in za njenega voznika ter znaki, ki se ju ne tičejo. Tako se je nekajkrat zgodilo, da se je aktiviralo zvočno opozorilo zato, ker je kamera zaznala neko drugo številko, ne pa znak za omejitev hitrosti. A vse to nas ne bi smelo presenečati, ni prvič, da zakonodaja zahteva več, kot lahko industrija priskrbi na tej točki.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

Za najnovejši sistem so mi povedali že, ko sem prevzela Mazdo3, a sem si mislila, da tu in tam kakšen pisk ne bo moteč. Po prvi daljši vožnji sem se odločila, da bom zadevo vendarle raje izklopila in lotila sem se iskanja nastavitev v infotainmentu. Neuspešno. Preiskala sem celoten meni, preizkusila celoten nabor funkcij in možnosti, vse zaman. Odlično, to je torej čudoviti novi svet evropskih direktiv in avtomobilske varnosti. Diktatura nam bo ukazovala, kako naj vozimo. Naenkrat sem razumela starejše in izkušene voznike v osemdesetih, ko se je uzakonila obvezna uporaba varnostnega pasu. Ne bo šlo drugače, treba se bo sprijazniti. Potem pa mi je pogled povsem po naključju zdrsnil levo od volana navzdol. Tam sem v vrstici fizičnih tipk zagledala gumb, ki ga prej nisem opazila. Ikona avtomobila, okoli nje pa krog. Najprej sem se nekaj minut počutila zares neumno, potem pa sem z olajšanjem izklopila asistenčni sistem. Vseeno pa velja ob tem opozoriti, da se z izklopom omejevalnika hitrosti izklopi tudi ostale senzorje, zato je potrebna nekoliko večja previdnost. Ali pa ponovni vklop, kar je pač komu lažje. Da se razumemo, sama zamisel omejevalnika hitrosti je odlična in če reši eno samo življenje, je njegova uporaba upravičena. Toda zdi se, da tako infrastruktura kot tehnologija še nista tako daleč, da bi zadeva delovala brezhibno.

Ko japonska rahločutnost sreča evropsko direktivo

Kakršnakoli je že bila moja izkušnja z novim asistenčnim sistemom, ni vplivala na celotno izkušnjo druženja z japonsko družinsko kombilimuzino. Mazda3 je še en dokaz, da pri japonskem proizvajalcu prisegajo na ohranjanje tradicije znamke, ki ponuja privlačen športni videz in občutek vožnje prestižnega avtomobila za sprejemljivo ceno. Osnovna cena Mazde3 s paketom opreme Exclusive Line je 27.890 evrov, testni primerek pa je imel še nekoliko več dodatne opreme in je njegova vena tako znašala 31.160 evrov.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto