

Zaradi znatno krajšega dosega električnega avta v primerjavi z bencinskim je naravna težnja uporabnikov električnih vozil čimbolj napolniti baterijo svojega avta in iz nje »iztisniti« čimveč kilometrov. A strokovnjaki opozarjajo, da takšno početje ni priporočljivo.
Občasno polnjenje baterije do 100 odstotkov sicer ni težava, ni pa dobro, da bi to počeli redno. Polnjenje baterije do popolne napolnjenosti namreč skrajša življenjsko dobo baterije in zmanjša pričakovan električni doseg avtomobila. Litij-ionske baterije, ki poganjajo veliko večino električnih avtomobilov, so najbolj učinkovite pri napolnjenosti med 20 in 80 odstotki.
Pred stoodstotno napolnjenostjo svarijo številni proizvajalci avtomobilov. Hyundai priporoča, da se avto napolni do 80 odstotkov kapacitete baterije. »Čeprav bo to pomenilo kratkoročno krajši doseg, pa lahko s tem podaljšate življenjsko dobo baterije. Druga prednost je, da pustite prostor za regenerativno zaviranje, ki se pogosto izklopi, ko je baterija popolnoma napolnjena, da preprečit prenapolnjenost baterij.«
Mnenju Hyundaia se pridružuje Ford, ki je sicer nekoliko manj strog: »Za večino Fordovih električnih vozil je priporočena raven napolnjenosti 90 odstotkov. Izogibajte se polnjenju do 100 odstotkov, kadar ne potrebujete tolikšnega dosega. Priporočamo, da avto napolnite do konca le, če se odpravljate na daljša potovanja.«
Ključno je, da se vozniki ob prehodu na elektriko zavedajo, da ne morejo in ne smejo prenesti obstoječih vozniških navad. Če smo navajeni bodisi dotočiti gorivo, ko se kazalec goriva spusti z najvišje črtice, bodisi voziti z rezervo, pri električnem avtomobilu tega principa ne smemo uporabljati.
Prijava omogoča lažje komentiranje.