Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Doktrina električnega šoka
BMW i5 M60 xDrive
Doktrina električnega šoka
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
26.04.2024 23:45

BMW i5 je uradno električna limuzina serije 5, v resnici pa je to eden redkih avtomobilov, ki ostanejo s tabo še dolgo po tem, ko jih izpustiš iz rok.

Urša Prosenjak

Električna bavarska Petica je prišla v moje roke kot eden izmed letošnjih finalistov Svetovnega avta leta po izboru žensk (WWCOTY). Avtomobilske novinarke z različnih koncev sveta smo jo namreč prepoznale kot najboljšo v kategoriji velikih limuzin. Najino druženje je potekalo ravno v dneh, ko je zima še zadnjič letos pokazala svoje zobe. Zaradi tega je bilo najino kratko druženje zaznamovano z nekaj več težavami, kot če bi se odvijalo v kakšnem drugem delu leta, ampak je bilo vseeno nepozabno.

Doktrina električnega šoka

BMW i5 že ob bežnem pogledu razkriva, da je nekaj posebnega. Razen po ikonografiji in zaprti maski se ne razlikuje od svojega brata s klasičnim pogonom in ohranja obliko klasične limuzine serije 5, ki je s svojo osmo generacijo dobila nekaj svežih oblikovalskih potez. Ravno dovolj, da je njena letnica  rojstva nedvoumna, hkrati pa ostaja jasno prepoznavna njena družinska pripadnost. Poglede mimoidočih privlačijo osvetljena »lička«, kot smo prikupno preimenovali BMW-jeve ledvičke, saj se zdi primerjava z obraznimi potezami, ki definirajo konture in razkrivajo razpoloženje ter tudi značaj, nekako ustreznejša, kot asociacija na notranje organe, ki filtrirajo urin. Lička so torej obrobljena z linijo LED diod in že od daleč napovedujejo nasproti in pred sabo vozečim, pa mimoidočim pešcem, da se jim približuje zares posebno vozilo.

Doktrina električnega šoka

Potniška kabina predstavlja šok. Prvega izmed dveh. Oblikovana je v znamenju estetike, razkošja in dobrega počutja. Usnjeni sedeži z masažno funkcijo so udobni, v podrobnosti prilagodljivi še tako zahtevnim specifikam vsake zadnjice in hrbta, po potrebi so tudi ogrevani v več stopnjah temperature. Ogrevan je tudi volanski obroč, ki spada med debelejše, kar je prvi hip morda malce nerodno v dlaneh, ampak se človek hitro navadi. Na visoki sredinski konzoli je že znana razporeditev novih BMW-jevih modelov z gumbi kristalnega videza in postajo za brezžično polnjenje telefona, ta pa se z infotainmentom poveže brezhibno, zlahka in hitro. Zaslon infotainmenta je vdelan v ukrivljeno ohišje, ki se širi od sredine čez celotno levo stran armaturne plošče in v celoto povezuje še drugi zaslon, digitalno ploščo za volanom. Pod njim se po celotni širini armaturne plošče pne LED pas s privlačno grafiko kristalne teme, ki spreminja barve glede na izbrani način vožnje, ki je poleg varčnega, uravnoteženega in športnega lahko še sproščujoč, vračata pa se tudi živahno rumen Expressive in vijoličast Digital Art. Poleg pripadajoče barvne sheme imajo tudi vsak svoj zvok, ki ga je posebej za BMW zasnoval Hans Zimmer. Ob izbiri določenih načinov vožnje se tudi odpre ali zapre senčnik panoramske strehe.

Doktrina električnega šoka

Ne pozabimo, da govorimo o veliki, pet metrov dolgi limuzini, ki lahko služi tudi luksuzni vožnji vplivnih in pomembnih ljudi na zadnjih sedežih, zato je odveč poudarjati, da imajo potniki na zadnji klopi dovolj prostora. Deležni so enakega razkošja, kot voznik in sovoznik, z gumbi na zadnjem delu sredinske konzole si lahko tudi po svoje urejajo klimatizacijo in si vklopijo ogrevanje sedežev.

Doktrina električnega šoka

Če nas estetika potniške kabine ni dovolj presunila, bo za drugi šok poskrbela čreda konj, ki čepijo pod motornim pokrovom. Sama sem se z njimi spoznavala prvi hip malce zadržano, ko pa sem jih osedlala, se niso več vrnili v manežo. Zakaj zadržano? Ker je i5 električno vozilo. Ko sedem za volan električnega avtomobila, imam v mislih doseg in muke polnjenja na daljši poti. V mrazu toliko bolj. Razumljivo sem prvi hip zato nameravala voziti čim bolj varčno. Poleg tega v prometni konici za karkoli drugega niti ni bilo manevrskega prostora. A že kmalu se je to neizbežno spremenilo.

Doktrina električnega šoka

Električni i5 je na voljo z dvema pogonskima različicama in moja je bila zmogljivejša M60, ki premore 442 kW, kar je enakovredno 601 konju. Moč proizvajata dva elektromotorja, eden prenaša 192 kW na prednji kolesni par, drugi pa 250 kW na zadnjega, kar pomeni, da so pogonska vsa štiri kolesa. Elektromotorja dobivata energijo iz 81,2-kW baterije, ki naj bi povsem napolnjena zadoščala za 500 km po ciklu WLTP, a nikar se ne slepimo, te številke tudi pomotoma ne moremo doseči. Realen doseg je odvisen od načina vožnje in temperaturnih razmer, v mojem primeru je znašal okoli 350 km. Impresiven pa je navor 820 Nm, ki skupaj s čredo 601 konja zadošča, da avto do stotice pospeši v 3,8 sekundah. Ampak eno je prebrati te podatke, nekaj povsem drugega pa jih je občutiti. Prvič sem jih občutila povsem naključno, ob naglem speljevanju pri rdeči luči, kjer sem brez pretiravanja rahlo presenetila ne le sopotnikov ampak tudi sebe. Brutalnost pospeška se najbolj čuti v športnem načinu, če pa želimo še več, je ob volanu lopatka z napisom Boost, s katero za 10 sekund vprežemo dodatnih 83 konjičev in se z njimi neskončno zabavamo – bodisi ker uživamo v hitrosti, bodisi zato, ker radi strašimo domnevno neustrašne sopotnike. Za razliko od večine drugih električarjev je najvišja hitrost i5 postavljena precej višje. Omejena je šele pri 230 km/h – tega seveda nisem sama preverjala, prebrala sem v tehničnih podatkih vozila. Kljub vsemu je nekje pa le treba potegniti mejo.

Doktrina električnega šoka

A kljub vsem superlativom i5 ni brez slabosti. Za eno izmed njih sicer ni kriv, bolj lahko rečemo, da je njena žrtev. Polnilna infrastruktura. Čeprav se na ultrahitrih polnilnicah napolni pohvalno hitro, je podatek o tem povsem nepomemben in neuporaben, ker je mreža javnih polnilnic milo rečeno pomanjkljiva, i5 pa ni avto, s katerim bi se vozili samo malo okoli doma. Sama sem morala eno izmed polnilnic dobesedno odkopati iz sveže zapadlega snega, polnilnice blizu mojega doma pa nisem mogla uporabiti, ker je pokrov vtičnice primrzil. Tretji šok, ki je k sreči izrazito sezonsko pogojen.

Druga slaba lastnost pa je cena. Za električno zver je potrebno odšteti okoli 128.000 evrov, kar je znesek, zaradi katerega je i5 obsojen na to, da ga bo vozil le določen segment kupcev, ki pa niso nujno tisti, ki znajo ceniti vse, kar ponuja. Kar je pravzaprav škoda.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto