Električni avtomobili so dolgo veljali za okolju prijazne, v zadnjem času pa vse bolj prihaja na plano njihova mračna plat. Med drugim tudi to, da so pešcem bolj nevarni od vozil z motorji z notranjim izgorevanjem.
Raziskava britanskih znanstvenikov je ugotovila, da so električni avtomobili za pešce precej večja nevarnost od avtomobilov s tradicionalnim pogonom. Za to je več razlogov.
Raziskovalci pod vodstvom Phila Edwardsa z Londonske šole za higieno in tropsko medicino so raziskali tveganje za nesreče v Združenem kraljestvu s podatki od leta 2013 do 2017. Zabeleženih je bilo okoli 96.000 nesreč pešcev, ki jih je zbilo osebno vozilo. V približno treh četrtinah nesreč so bila udeležena vozila z dizelskim ali bencinskim motorjem (nekaj manj kot 72.000), v dveh odstotkih (okoli 1700) pa električna ali hibridna vozila. Za približno četrtino ni bilo posredovanih nobenih informacij. Raziskovalci so te številke povezali z razdaljo, ki jo prevozi posamezna vrsta vozila, in izračunali stopnjo nesreč za pešce na približno 150 milijonih kilometrov. Letno povprečje za električna in hibridna vozila je bilo 5,16, dvakrat več kot za bencinska in dizelska vozila (2,40). Največ nesreč se je zgodilo v urbanih območjih.
Razlogi za tak rezultat so različni. Električni avtomobili bodo v pešce trčili s kar dvakrat večjo verjetnostjo kot bencinski ali dizelski. Eden od razlogov bi lahko bil, da so vozila tišja – predvsem v mestih so slabše slišna zaradi okoliškega hrupa. Vozniki električnih ali hibridnih avtomobilov bi morali biti bolj pozorni na pešce, ker jih morda ne bodo slišali in zakorakali na cesto, opozarjajo znanstveniki. Prav tako si je treba prizadevati za zmanjšanje povečanega tveganja. Možne tehnične rešitve vključujejo sisteme za preprečevanje trkov in avtonomno zaviranje v sili.
Električni avtomobili pogosto pospešujejo močneje in tako kot vsi avtomobili v povprečju postanejo težji. Novi električni avtomobili so pogosto močni, težki terenci ali limuzine. Analize iz več držav so že pokazale, da so tudi zato električni avtomobili odgovorni za več prometnih nesreč kot motorji z notranjim izgorevanjem. Električna vozila so tiha, zlasti med premikanjem. Zakon zato zahteva namerno ustvarjen neprekinjen hrup, da lahko tudi slepi in slabovidni ljudje locirajo vozila.
Raziskovalci opozarjajo, da podatki segajo le do leta 2017 in bi lahko bili netočni, saj je večja verjetnost, da bodo imeli električne avtomobile mlajši, manj izkušeni vozniki. Mlajši vozniki so na splošno pogosteje udeleženi v prometnih nesrečah. Dejavniki, kot so razlike v masi vozila ali pospešku, lahko prav tako igrajo vlogo.
Prijava omogoča lažje komentiranje.