Čeprav avtomobilski športi še niso del olimpijskih iger, pa vseeno avtomobili igrajo pomembno vlogo na tem pomembnem in prestižnem dogodku. Vidimo jih kot spremljevalna vozila na tekaških in kolesarskih tekmovanjih, služijo pa tudi kot prevozna sredstva športnikov in ostalih udeležencev.
Oglejmo si podrobneje povezavo med olimpijskimi igrami in avtomobili ter avtomobilskimi znamkami. Slednje so pogosto uradni sponzorji tekmovanja, kjer se včasih predstavi tudi kakšno nenavadno vozilo.
Skupna zgodba olimpijade in avtomobilizma se je začela že pred drugo svetovno vojno. Takrat je namreč v poklon olimpijskim igram leta 1936 v Berlinu nastal model Opel Olympia. Do leta 1940, ko je Tretji rajh odredil ustavitev proizvodnje civilnih avtomobilov, je bilo proizvedenih 168.875 primerkov Olympie. Po koncu vojne so decembra 1947 ponovno zagnali proizvodnjo prenovljenega modela. Kasneje je sledilo še več različic modela Olympia Rekord, med letoma 1967 in 1970 pa so proizvajali še model Olympia A, luksuzno različico Kadetta.
Prvi uradni avtomobilski sponzor olimpijskih iger je bila Toyota leta 1964, osem let kasneje pa je tekmovanje podprl BMW, ko se je olimpijada odvijala v Nemčiji. Bavarski proizvajalec je takrat v Munchnu predstavil dve eksperimentalni vozili na električni pogon. Predelani BMW 1602s je služil kot prevozno sredstvo za organizacijski odbor in je bil uporabljen kot avtomobil za spremstvo in kamero na različnih dogodkih na dolge razdalje, čeprav je njegov domet komaj zadostoval za maraton.
Podobno lokalno sodelovanje, tudi tokrat električno, smo lahko videli leta 1992, ko je poletne olimpijske igre gostila Barcelona, dom znamke Seat. Pravila olimpijskega maratona so določala, da mora biti vodilni avto pred tekači brezemisijsko vozilo. Seat je izkoristil priložnost in enega svojih povsem novih modelov Toledo preoblikoval v električno različico. V komaj treh mesecih so tako strokovnjaki pri Seatu na ceste postavili svoj prvi električni model.
»Takrat je bila izdelava električnega vozila nekaj povsem novega, zato je bilo zelo razburljivo. Vozilo je bilo tako edinstveno, da smo ga morali, ko je bilo končano, najprej registrirati v Nemčiji, ker nihče ni vedel, kako registrirati električno vozilo v Španiji,« se tega prelomnega dogodka spominja inženir Thomas Kurz, ki je sodeloval pri preobrazbi.
Takrat je bil glavni cilj zagotoviti, da 500-kilogramska baterija Seat Toleda zagotavlja dovolj energije za premagovanje celotne maratonske razdalje 42,195 kilometrov. Pred skoraj tremi desetletji je izhodna moč 22 konjev več kot zadostovala za to nalogo. Električni Seat Toledo se je moral prilagajati hitrosti maratoncev, ta pa je manjša od 30 km/h.
Skok v leto 2006. Na zimskih olimpijskih igrah v Torinu je Fiat nastopil kot avtomobilski sponzor, obenem pa svetovni javnosti predstavil novi Sedici. Leta 2008 je Volkswagen podprl poletne igre v Pekingu, a so potovanja, organizirana za povabljene novinarje, povzročila težave z nemškimi davčnimi organi. Štiri leta kasneje je bil uradni sponzor spet BMW, ki je v London pripeljal floto vozil.
Zadnje olimpijske igre, ki so se zaradi pandemije zgodile z zamikom, leta 2021, so imele istega avtomobilskega sponzorja kot letošnje, ki so se pravkar začele. To je znamka, ki je bile pred več kot pol stoletja prvi uradni sponzor: Toyota. Japonska znamka je prav v ta namen razvila globalni koncept, ki vključuje taksi floto 2.650 elektrificiranih vozil in 700 električnih vozil mikromobilnosti, med katerimi je 250 vozil Accessible People Mover (APM), ki so bila prirejena in proizvedena v Evropi posebej za pariške olimpijske igre. Svojo zavezanost dogodku je Toyota podprla še z več kontaktnimi točkami v središču Pariza.
Prijava omogoča lažje komentiranje.