Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem
Fiat 500X Cabrio 1.5 Hybrid
Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
26.08.2024 04:28

Fiat 500x je star že celo desetletje, a je na pogled tako svež, kot bi šele prejšnji mesec dobil končno obliko v glavah in na skicah italijanskih oblikovalcev. Za to je zaslužna njegova brezčasna oblika in prepoznavne linije, obenem pa ima dovolj manevrskega prostora za posodobitve in posebne različice.

Urša Prosenjak

Terenska različica Fiatovega malčka sicer ni namenjena kakšnim zares surovim brezpotjem, je pa avto kanček krepkejšega videza od običajne Petstotice, pa tudi sedi se višje. Različica Dolcevita, sladko življenje, prinaša platneno streho za uživanje v vožnji z vetrom v laseh. Na samem vrhuncu poletja, ravno v času meteorskega dežja, je bil mali Italijanček kar pravšnji sopotnik.

Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem

Potniška kabina je dokaj minimalistična z določenimi retro elementi, izstopa pa zanimiv dvojni predal na sopotnikovi strani armaturne plošče. Merilniki so pregledni, prav tako digitalni zaslon za volanom, pod zaslonom infotainmenta pa so fizični gumbi za uravnavanje temperature. Pod njimi sta še dva USB vhoda za povezovanje in polnjenje mobilnih telefonov. Prostornost je primerna, zlasti za voznika in sopotnika, morebitni potniki na zadnjih sedežih posebnega presežka prostora ne bodo imeli, a se bodo vseeno zadovoljivo udobno peljali. Tudi z malce daljšim potovanjem ne bo težav, saj prtljažnik ponuja kar 350 litrov osnovne prostornine.

Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem

Sprva sem imela za druženje z malčkom drugačne načrte, odpraviti bi se morala na jug Istre, a so se načrti spremenili. Še dobro, ker čeprav bi bila vožnja z Dolcevita cabrio Fiatom ob obali Jadranskega morja naravnost ikonična, bi bila vožnja do obale nekoliko manj prijetna. Platnena streha namreč ne ponuja takšne zvočne izolacije, kot smo je vajeni v sodobnih avtomobilih, kar postane zlasti očitno pri višjih hitrostih na avtocesti, še posebno v tunelih. Namesto vožnje po hrvaški rivieri pa sva z malim Fiatom počela nekaj drugega. Šla sva gledat utrinke.

Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem

Spadam namreč med tiste ljubitelje zvezdnega neba, ki v začetku avgusta odštevamo dneve do 11. ali 12., ko so Perzeidi najbolje vidni. Po domače jim rečejo tudi Solze svetega Lovrenca, gre pa za meteorski roj, ki je ostanek kometa Swift-Tuttle. Ime Perzeidi so dobili po radiantu, ki leži v ozvezdju Perzeja. Oblak teh delcev, imenovan Perzeidni oblak, se razteza po vsej orbiti kometa Swift-Tuttle. Delce je odvrgel komet na svojem 133-letnem obhodu, veliko delcev je bilo del oblaka že več kot tisoč let, nekaj pa jih je še mladih, saj jih je komet odvrgel na svojem obhodu leta 1865. Delci ob vstopu v Zemljino atmosfero začnejo izgorevati in ustvarjajo svetle meteorske utrinke.

Fiat 500x je bil s svojo platneno streho kar pravšnja izbira za moj astronomski podvig. Odpeljala sva se na podeželje, da bi se čimbolj izognila mestni razsvetljavi in svetlobnemu onesnaženju.  Z odprto streho in položenim sedežem sem tako okoli polnoči opazovala zvezdno nebo, naštela nekaj utrinkov in poslušala spokojnost podeželske noči. Ko so se mi po slabi uri začele zapirati oči in se me je počasi lotevala zaspanost, je bil čas, da zvezdogledno pustolovščino zaključimo. Fotografij, ki bi najino ekspedicijo dokazovale, žal ni. Utrinke je že z očmi dovolj težko uloviti, kaj šele z objektivom.

Solze svetega Lovrenca in italijanski hedonizem

Po nočni dogodivščini je bilo več kot dovolj priložnosti za krajše mestne in podeželske izlete podnevi. Fiat 500X je zabaven in zanesljiv družabnik na vsakdanjih poteh. Za pogon skrbi 1,5-litrski hibridni motor, ki proizvaja 96 kW in 240 Nm navora, 48-voltni elektromotor, ki ga napaja 0,8 kWh baterija, pa je predvsem namenjen nižanju porabe. Ta je znašala dobrih 6 litrov pri kombinirani vožnji. Motor je povezan s samodejnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kar omogoča lagodno vožnjo predvsem skozi mestne (in žal tudi avtocestne) zastoje. V mestu je ravno dovolj majhen, da je okreten in priročen, na avtocesti je pa dovolj »velik«, da je zadovoljivo drzen in suveren.

Čeprav malčku skoraj nimam česa očitati, razen morda vzvratne kamere s skoraj simbolično ločljivostjo, pa ima izrazito slabost: ceno. Za osnovno opremljeno različico je potrebno odšteti od dobrih 22 tisočakov naprej, s paketom opreme Sport pa se cena povzpne čez 28.000 evrov, kar je v primerjavi s konkurenco kar veliko. A na drugi strani se tekmeci ne morejo pohvaliti z italijanskim šarmom. To pa tudi nekaj šteje.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2023 Njen Avto