

Mazda3 je v floti japonske znamke brezčasna klasika, ki izstopa po eleganci. Lepotica v takoimenovanem Golfovem segmentu je avto za kogarkoli in za katerokoli priložnost.
S svojo predstavnico v segmentu kombilimuzin Mazda nekoliko odstopa od preostale ponudbe, ki jo v veliki meri sestavljajo križanci različnih velikosti. Z njimi sicer Mazdo3 povezuje družinska podobnost, vendar ima izrazito privlačne športne linije s podaljšanim prednjim delom, ki se zaključuje z značilno masko znamke, zadnji del pa je zaobljeno prisekan. Tokratna predstavnica je bila še nekoliko bolj značilna Mazda, saj je nosila legendarno barvo Soul Crystal Red, ki je nekako postala zaščitni znak vozil te znamke. Nisva se srečali prvič, je pa bilo tokratno druženje eno prijetnejših, saj me je spremljala med kratkim oddihom na slovenskem podeželju.

Ker je imela Mazda3 tokrat posebno nalogo, si najprej oglejmo prtljažnik. Prtljažnik premore 334 litrov osnovne prostornine, kar je bilo povsem dovolj za prtljago dveh oseb za nekaj dni, pa čeprav sem v pripravljenosti na vse vremenske pogoje s sabo vzela veliko preveč oblačil, pa še kup kozmetike in podobne šare. Nikoli se ne ve.
Potovanje se je začelo v prestolnici, pot pa nas je vodila po avtocesti vse do Maribora in še malo naprej. Sedela sem na sopotnikovem sedežu in spoznavala prepoznavno Mazdino potniško kabino za spremembo s te perspektive. Infotainment zaslon je pomaknjen nekoliko globlje, ker pa ga upravljamo z gumbom na sredinski konzoli in ne z dotikom, njegova oddaljenost ne predstavlja težave. Digitalni zaslon za volanom je dobro pregleden, informacije o trenutni hitrosti pa spremljamo na projekcijskem head-up zaslonu. Notranjost je razmeroma minimalistična, vendar prinaša uravnoteženo kombinacijo digitalnega in analognega. Dobrodošel dodatek je polnilna postaja za brezžično polnjenje telefona. Vzdušje v kabini je prijetno in udobno, dveurna vožnja do Male Nedelje je minila kot bi mignil, na cilj pa sva s sopotnikom prispela relativno spočita, verjetno tudi zahvaljujoč dobri ergonomiji sedežev.

Čeprav je bil prvoten načrt preživeti tri dni pretežno med posteljo, restavracijo in bazenom, sva vendarle oba dinamična človeka in sva se že prvega dne odpravila na potep po okoliških vasicah, vse do Gornje Radgone. Priznam, deloma je bilo večerno pohajkovanje namenjeno iskanju odprte bencinske črpalke in sladkarij. Na podeželskih cestah so nekoliko bolj kot prej na avtocesti prišle do izraza vozne lastnosti, predvsem poslušna vodljivost in zanesljiva lega na cesti. K prijetni vožnji pa tudi veliko pripomore pogon. Pod pokrovom motorja je namreč dvolitrski bencinski e-Skyactiv G z blago hibridno tehnologijo in z močjo 110 kW, povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Posebnost motorja Skyactiv je tehnologija nadzorovanega kompresijskega vžiga goriva brez svečke, zaradi česa se obnaša nekoliko podobno kot dizel in ima manjšo porabo. Pogon v kombinaciji z natančnim volanom in uravnoteženim podvozjem omogoča udobno potovanje potnikom in zabavno vožnjo vozniku. Ročni menjalnik, ki se vse bolj umika avtomatskim, je prijetna osvežitev in pomeni bolj neposreden stik med voznikom in avtom, prinaša pa tudi bolj čustveno dojemanje vožnje in omogoča obilo zabave s polaganjem ovinkov po podeželskih cestah.

Mazda3 je dobro opremljena z asistenčnimi sistemi, med katerimi izstopa zdaj že eno leto prisoten sistem opozorila za prekoračitev hitrosti, ki se ga sicer lahko izklopi z gumbom levo od volana, kar pa ni najboljša odločitev, saj z njim izklopimo tudi nekatere druge sisteme. Zvok opozorila je k sreči dovolj diskreten, da opozori na prehitro vožnjo, hkrati pa ni pretirano moteč, kadar zazna napačno tablo, ali pa ne razume slovenskega koncepta odsotnosti preklicnih tabel.
Ko je po nekaj dneh napočil čas za vrnitev domov, nas je pot vodila skozi Ljutomer, kjer je Mazda3 še pozirala za nekaj fotografij, pa mimo gostilne z dolgoletno tradicijo in najboljšim domačim sokom, nazadnje pa še mimo mariborskega letališča, kjer smo ravno ujeli Red Bullove avione med treningom, a to je že druga zgodba za kdaj drugič.

Mazda3 je bila tudi na počitnicah, kot vedno, zanesljiva in zvesta sopotnica, ki je k celotnemu potovanju dodala posebno dimenzijo vozniške in potovalne zabave, obenem pa svoje naloge prevoznega sredstva opravljala povsem neproblematično in varno.
Prijava omogoča lažje komentiranje.