Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Fizioterapevtka, ki je zaslužna za nastanek tritočkovnega varnostnega pasu
Margit Engellau
Fizioterapevtka, ki je zaslužna za nastanek tritočkovnega varnostnega pasu
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
03.02.2025 01:49

Varnostni pas je danes eden najbolj osnovnih varnostnih sistemov in nikomur več ne pride na misel, da ga ne bi uporabljal. A če se mnogi med nami še spomnimo obdobja, ko njegova prisotnost in uporaba nista bili tako samoumevni, pa le malokdo pozna zanimivost, povezano z njegovim nastankom.

Urša Prosenjak

Za številne tehnološke izume so zaslužne ženske in eden takšnih je varnostni pas, ki se je pojavil konec petdesetih let prejšnjega stoletja. Toda ženska, ki je imela pomembno vlogo pri njegovem nastanku, ni bila inženirka ali mehaničarka. Njen poklic pravzaprav sploh ni bil povezan z avtomobilsko industrijo. 

Margit Engellau je bila švedska fizioterapevtka, ki je razvijala terapevtske tehnike za rehabilitacijo. Bila pa je tudi žena Gunnarja Engellaua, izvršnega direktorja podjetja Volvo med letoma 1956 in 1971. 

Margit se je kot fizioterapevtka srečevala s poškodbami vratu in je razumela pomen telesne varnosti in rehabilitacije. Svoje znanje je delila s svojim možem in vplivala na njegovo odločitev, da Volvo postane pionir varnostnih sistemov v avtomobilih. Podprla ga je pri uvajanju tritočkovnega varnostnega pasu v modele švedske znamke. 

Ob ženini spodbudi je Gunnar omogočil inženirju in nekdanjemu letalskemu strokovnjaku Nilsu Bohlinu, da je razvil prvi tritočkovni varnostni pas, ki ima tri pritrdilne točke – eno na rami, drugo na boku in tretjo pri bokih, ki je bil leta 1959 serijsko vgrajen v Volvo PV544. Volvo je nato ta izum dal v javno domeno, kar pomeni, da so ga lahko brezplačno uporabili tudi drugi proizvajalci avtomobilov, s tem pa je izboljšal varnost v celotni avtomobilski industriji. Tehnologija je od svoje uvedbe do danes rešila milijone življenj po vsem svetu.

Čeprav sta ime Margit Engellau in njen prispevek k avtomobilski varnosti razmeroma manj znana, pa lahko danes v muzeju Volvo vidimo poklon, ki ji ga je znamka izkazala. Izdelali so dva posebej naročena, konceptna avtomobila, ki so ju poimenovali kar Gunnar in Margit. Avtomobila sta optimizirana za čimbolj zabavno vožnjo z velikimi uplinjači in in bolj uravnoteženim podvozjem. Imata tudi dodatne žaromete in zgodnjo različico brisalcev žarometov, pozabiti pa ne smemo niti na vzglavnik, ki je s svojim prihodom pomenil pomemben mejnik. Od leta 1970 so Volvovi prednji sedeži standardno opremljeni z vzglavniki.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2024 Njen Avto