Na naši spletni strani uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Razumem...
Presenetljivi prvak preprostosti
Dacia Sandero Journey 1.0 TCE 90
Presenetljivi prvak preprostosti
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
28.03.2025 20:59

Daciin Sandero je dolgo veljal za avtomobil, ki stavi na cenovno dostopnost, v novi generaciji pa dokazuje, da lahko ponudi veliko več kot le nizko ceno.

Urša Prosenjak

Paket opreme Journey predstavlja vrh ponudbe in obljublja ravnovesje med praktičnostjo, udobjem in modernim pridihom. In priznati moram, avto me je zelo pozitivno presenetil kot veliko kvalitetnejši in udobnejši, kot sem pričakovala.

Sandero na cesti izstopa z moderno podobo. LED-žarometi v obliki črke Y, prefinjena maska in rahlo zaobljene linije mu dajejo svež, skoraj premijski videz – vsaj dokler ne pogledaš cenika. Pri 4,09 metra dolžine je kompakten, a prostorsko učinkovit. Journey prinaša dodatke, kot so 16-palčna aluminijasta platišča in kromirani poudarki, ki mu dodajo kanček elegance. Med vožnjo po mestu sem opazila, da avto pritegne kar precej pogledov, kar za Dacio ni ravno običajno.

Presenetljivi prvak preprostosti

Vstop v kabino je bil trenutek, ko sem prvič pomislila: »To ni več tista stara Dacia.« Journey ponuja 8-palčni zaslon na dotik z brezžičnim Apple CarPlay in Android Auto, samodejno klimo, vstop brez ključa in celo električno ročno zavoro – funkcije, ki jih ne bi pričakovala v tem cenovnem razredu. Materiali so sicer trdi, a sestava je čvrsta, tekstilni detajli na armaturni plošči pa dodajo toplino. Sedeži so presenetljivo udobni, prostora na zadnji klopi je dovolj za dva odrasla, prtljažnik z 328 litri pa zlahka pogoltne tedensko nakupovanje. Moja osebna izkušnja? Po uri vožnje sem bila navdušena nad tem, kako dobro je vse skupaj sestavljeno – nobenega škripanja ali občutka cenenosti, kar me je res prijetno presenetilo.

Presenetljivi prvak preprostosti

Pod pokrovom testnega Sandera je litrski trivaljni turbobencinski motor TCe s 67 kW, povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Pospešek do 100 km/h traja 11,9 sekunde, kar ne bo navdušilo ljubiteljev dinamike, a za vsakodnevno vožnjo je povsem dovolj. Na avtocesti hrup motorja in vetra nekoliko naraste, a ni moteč. Med vožnjo po podeželskih cestah sem opazila, da ponuja veliko več udobja, kot sem pričakovala od avtomobila, ki ga pogosto omalovažujoče označujejo kot osnovnega. Pohvalna je tudi poraba, ki se je gibala okoli 5 litrov in pol na 100 km, kar je soliden rezultat za ta razred.

Sandero Journey serijsko vključuje samodejno zaviranje v sili, opcijsko pa lahko dodate nadzor mrtvih kotov in pomoč pri parkiranju. Pri Euro NCAP je sicer dobil le dve zvezdici, a za vsakdanjo varnost je osnova zadovoljiva. Oprema Journey je tista, ki dvigne raven – poleg že omenjenih dodatkov so tu še ogrevani sedeži in vzvratna kamera, kar zaokroži občutek premišljene uporabnosti.

Presenetljivi prvak preprostosti

Dacia Sandero ima posebno mesto v zgodovini avtomobilističnega novinarstva, zahvaljujoč legendarni britanski oddaji Top Gear. V starejših epizodah se je okoli Sandera spletla interna šala iz katere se je kasneje razvil tudi spletni meme. Ko je v času snemanja 11. sezone oddaje Top Gear Dacia predstavila Sandera, je voditelj James May večkrat med novicami o novih avtomobilih predstavil kakšno zanimivost o njem, ki jo je Jeremy Clarkson porogljivo odrinil kot nezanimivo. Čeprav so bile šale o Sanderovi domnevni dolgočasnosti neizčrpen vir gradiva za ustvarjalce oddaje, pa je sčasoma postal nekakšen kultni avto med oboževalci oddaje. Nekaj sezon kasneje je bil Sandero tudi protagonist posebne epizode, v kateri so se fantje vsak s svojim majhnim avtomobilom podali v Pripjat, Sandero pa je bil edini, ki je nalogo uspešno opravil in se tudi vrnil iz zapuščenega mesta černobilske tragedije. Na nek način je že takrat namignil, da ne bo več dolgo tarča posmeha, pač pa se bo razvil v resnega igralca na trgu.

Presenetljivi prvak preprostosti

In točno to je Sandero Danes. Z začetno ceno okoli 16.500 evrov, približno 17.500 evrov z dodatno opremo, kot jo je imel testni primerek, dobimo avto, ki presega pričakovanja glede udobja, opreme in kakovosti, kar je redka kombinacija v tem segmentu.

Pod črto, Dacia Sandero Journey je avtomobil, ki me je resnično presenetil. Pričakovala sem osnoven prevoz od točke A do B, dobila pa sem veliko kvalitetnejše in udobnejše vozilo, kot sem si predstavljala. Ni namenjen tistim, ki iščejo vznemirjenje ali luksuz, ampak praktičnim voznikom, ki cenijo vrednost za denar. In če je nekoč veljal za šalo v Top Gearu, je danes Sandero dokaz, da preprostost lahko zmaga.

Vzdevek:

Prijava omogoča lažje komentiranje.
© Copyright 2017-2024 Njen Avto