

SsangYong Torres je že s konvencionalnim pogonom posebnež. Značilne poteze ga močno razlikujejo od vseh drugih avtomobilov na cesti, odsotnost logotipov na karoseriji pa še doda pridih skrivnostnosti in pusti opazovalce ugibati, kaj so pravzaprav videli. Njegov električni bratec pa je spet zgodba zase.
SsangYong, ki je zdaj znan kot KGM (Korea Genuinely Made), je z modelom Torres EVX vstopil v električno prihodnost z drznim SUV-jem, ki združuje robusten videz in sodobno tehnologijo. Že na prvi pogled izstopa in če smo pred tem srečali njegovo bencinsko različico, ne bomo niti posumili, da naj bi šlo za enak model. Z dolžino 4,71 metra, širokimi blatniki in futuristično masko s šestimi navpičnimi LED-režami je videti kot križanec med Jeepom in vesoljsko ladjo. Spredaj zaprta maska poudarja električno naravo, 20-palčna platišča pa dodajo še več samozavesti. Ime Torres, ki izhaja iz narodnega parka Torres del Paine v Čilu, namiguje na avanturistični značaj – čeprav štirikolesnega pogona tukaj ni. Nikakor pa nisem mogla spregledati, da avto res pritegne poglede.

V kabini pozornost pritegneta dva 12,3-palčna zaslona, združena v elegantno stekleno površino – eden za merilnike, drugi za infotainment z Apple CarPlay in Android Auto. Materiali so trdi, a dobro sestavljeni, usnje pa doda pridih razkošja. Zadnja klop je dovolj prostorna za tri odrasle, prtljažnik s 703 litri, razširljivimi na 1662 litrov, pa ponuja pravo razkošje prostora. Avto me je zelo pozitivno presenetil – pričakovala sem osnovno električno vozilo, a sem dobila udoben, prostoren in presenetljivo kakovosten SUV, ki je presegel moja pričakovanja.

Elektromotor na sprednji osi razvije 150 kW in 339 Nm navora, kar pomeni pospešek do stotice v 8,1 sekunde, kar je za vsakdanjo vožnjo povsem dovolj, za hitrostna izživljanja pa morda res ne bo. Baterija obljublja 462 km dosega po WLTP, na testu pa sem realno z enim polnjenjem prevozila okoli 400 km. Podvozje je nastavljeno na udobje, kar se pozna pri mehki vožnji čez grbine, a v ovinkih se rahlo občuti njegova teža skoraj dveh ton. Kabina je tiha, regenerativno zaviranje pa nastavljivo prek lopatic za volanom. Presenetilo me je, kako mirno in tekoče se pelje, električna tišina zares pride do izraza.

Električni Torres je dobro opremljen z asistenčnimi sistemi. Serijsko so vključeni samodejno zaviranje v sili, opozorilo na mrtve kote in vzvratna kamera, višji paketi pa dodajo 360-stopinjski pogled in ogrevane ali hlajene sedeže.

Torres EVX ni le avto za mestne ulice – zahvaljujoč funkciji vehicle-to-load (V2L) lahko deluje kot prenosna elektrarna. Na testiranju v Južni Koreji so ga med drugim uporabili za napajanje taborniškega kampa, kjer je baterija poganjala luči, hladilnik in celo majhen električni žar za več kot 20 ljudi, s čimer so dokazali, da Torres EVX resnično cilja na avanturiste, ki želijo združiti električno vožnjo z življenjem v naravi, avto pa tako postane njihov električni taborniški prijatelj.

V Sloveniji Torres EVX stane okoli 36.500 evrov (s subvencijo pod 30.000 evrov), kar ga postavlja ob bok VW ID.4 ali Škodi Enyaq, a z nižjo ceno in več prostora. Ni najcenejši, a ponuja edinstven paket za tiste, ki iščejo nekaj drugačnega.

SsangYong Torres EVX je električni SUV, ki me je resnično navdušil. Pričakovala sem robusten, morda nekoliko okoren avto, a sem dobila udobno, moderno in presenetljivo kakovostno vozilo, ki presega stereotipe o znamki. Manjka mu štirikolesni pogon in hitrejše polnjenje, a za praktične kupce, ki cenijo prostornost, uporabnost in dobro razmerje vrednosti za denar, je to odlična izbira. Če potrebujete avto, ki zmore več kot le vožnjo v službo – morda celo napajanje vašega naslednjega piknika – si je Torresa EVX vredno ogledati.
Prijava omogoča lažje komentiranje.